آثار کیوان ساکت با همراهی ارکستر فیلارمونیک پاریس شرقی اجرا می‌شود

سام بورنگ

رسانه نوا – ارکستر فیلارمونیک پاریس به رهبری آرش فولادوند آثار کیوان ساکت را در شهرهای لندن و پاریس روی صحنه می‌برد.

به گزارش رسانه نوا، آرش فولادوند رهبر ارکستر درباره اجرای پیش رو توضیح داد: چندی پیش از کیوان ساکت دعوت کردیم که به فرانسه بیاید و مجموعه‌ای از آثار ارکسترال‌شان را با ارکستر بزرگ فیلارمونیک پاریس شرقی اجرا کنند.

او ادامه داد: در این کنسرت گروه کُر بهار پاریس و گروه کُرال لندن به‌عنوان بزرگ‌ترین گروه کُر ایرانی در خارج از کشور شرکت خواهند کرد که مجموعاً بیش از صد خواننده زن و مرد هستند. این مجموعه آثار، در مجموعه کنسرت‌های “صدای صلح ۲۰۱۹” و آلبوم “لاله‌های سرخ ۲” اجرا خواهند شد.

فولادوند اضافه کرد: کیوان ساکت قرار است آثار ارکسترال‌شان که گاهاً با خواننده‌های مختلفی اجرا کرده بودند را این‌بار با ارکستر بزرگ و تک نوازی خودایشان اجرا کنند. این ارکستر در روزهای ۳۱ ماه می و اول ماه ژوئن در کلیسای سن‌ کلوتیو پاریس، یکی از تاریخی‌ترین ساختمان‌های فرانسه و در روز نهم ماه ژوئن در سالن آمفی تئاتر لوگان هال لندن به هنرنمایی می‌پردازد.

او تاکید کرد: در این کنسرت ۱۰ اثر از کیوان ساکت، ۳ کار از خودم به همراه آهنگ “ای ایران” با تنظیم بانو گلنوش خالفی دختر روح‌الله خالقی اجرا خواهند شد.

این آهنگساز و رهبر ارکستر در پایان هم گفت: گلنوش خالقی اولین رهبر گروه کُر ملی ایران پیش از انقلاب بوده است. ورژن اولیه آهنگ “ای ایران” را آقای روح‌الله خالقی پدر بزرگوار ایشان تنظیم کرده بودند و حالا گلنوش خالقی ورژن دوم این آهنگ را برای کُر بزرگ و ارکستر بزرگ آماده کرده‌اند که قرار است با ارکستر فیلارمونیک پاریس شرقی و گروه کر بهار اجرایش کنیم.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی