وزیر ارشاد: لغو حتی یک مجوز کنسرت هم غلط است!

سیدعباس صالحی
سام بورنگ

رسانه نوا – سیدعباس صالحی نخستین نشست خبری خود را صبح امروز برگزار و برنامه‌های خود را برای این وزارتخانه عنوان کرد.

به گزارش رسانه نوا، وزیر ارشاد در نخستین نشست رسانه‌ای خود گفت: بارها گفته ام قانون بهتر از بی قانونی است لذا این نگاه من به عنوان خادم اهالی فرهنگ و هنر و رسانه است. 
سیدعباس صالحی در پاسخ به سوالی در خصوص تصمیم خود برای ایجاد سخنگو در وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: همانطور که گفتم در مرحله برنامه ریزی، شناخت و جمع آوری نظرات و پیشنهادات هستم و بعد از جمع بندی نهایی در خصوص تغییرات تصمیم گیری خواهم کرد. فعلا ارتباط ما با رسانه به همین شیوه رو در رو ادامه خواهد یافت و درخصوص نحوه و چگونگی تغییرات، تصمیم گیری و اطلاع رسانی خواهد شد. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به برنامه هایش در خصوص لغو کنسرتها و اجراهای موسیقی در کشور گفت: در حال گفت وگو و رایزنی با بسیاری از افراد در جاهای مختلف هستیم و امیدواریم این گفت وگوها که علائم روشنی نیز تاکنون نشان داده، به مرحله اجماع ملی برسیم تا قانون، مبنای عمل برای همه باشد. 
وی در زمینه انعکاس اخبار مربوط به لغو کنسرت ها در دوره گذشته، گفت: معتقدم هر مساله ای را باید به اندازه حساسیت و نوع واقعه پیگیری و منعکس کرد لذا رسانه ها باید به عنوان کنشگران اجتماعی، وزن آن خبر را تعیین کرده و به میزان آن مانور دهند. 
وزیر ارشاد با تایید ارائه مجوزهای اجرای موسیقی بیان داشت: البته موارد لغو کنسرتهای موسیقی، اندک بوده است اما پیگیر موضوع از طریق مبادی، موسسات و افراد مرتبط هستیم. 
صالحی تاکید کرد: وقتی اتفاقی رخ می دهد در واقع مخاطب فراوان داشتن آن، کشور را دچار اختلال می کند از این رو در مجلس شورای اسلامی هم موکدا اعلام کردم ما مسئولان باید مسائل خودمان را حل کرده و مردم را به عنوان تهیه کننده و مصرف کننده درگیر قضایا نکنیم و موارد محدود تخلف را به صفر برسانیم. 

 

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی