بیانیه خواننده پاپ پس از حواشی اخیر/ حامی: این پاپوش برای من کوچک است!

حامی
سام بورنگ

رسانه نوا – خواننده و آهنگساز پاپ – کلاسیک کشور یک هفته پس از حواشی اجرای زنده اش در جشنواره موسیقی شیراز و بازتاب های آن در رسانه های رسمی، بیانیه صادر کرد.

به گزارش رسانه نوا، حامی که با اعلام معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تا اطلاع ثانوی در شیراز ممنوع الکار است در پاسخ به حواشی اخیر با انتشار بیانیه ای، توضیحات کاملی را درباره روند این اتفاق در اجرای جشنواره موسیقی فجر شیراز داده است.
متن کامل این بیانیه را در ادامه می خوانید:

«لطف کنید و در فکر پاپوشی بزرگتر باشید…
چرا که مردم ما باهوش تر از آن هستند که فریب تصویری فرضی و چند ثانیه ای که هیچ تقصیری از پخش آن متوجه بنده نیست و نخواهد بود و ساختگی یا حقیقی بودن آن هنوز مورد شک است را، بخورند.
پس از انتشار هماهنگ و هدفمند تصاویری از کنسرت شیراز بنده در فضای مجازی، رایزنی ها و تحقیقاتی از طرف مسوولین ذیصلاح و هم بنده در جهت اثبات صحت آن تصاویر و نیز مجازات عاملین پخش آن بصورت گسترده ای انجام گرفت.
کنسرت مذکور که در سالن حافظ شهر شیراز به گنجایش تقریبی هزار نفر و در تاریخ ۲۸ بهمن ۹۷ در دو سانس برگزار شد اولین کنسرت مستقل من در این شهر بود.
لازم است بدانید که برای برگزاری کنسرت در ایران مجوز های لازم برای شعر، آهنگ، نوازنده ها و غیره توسط اداره ی ارشاد استانی که کنسرت در یکی از شهرهای آن استان برگزار میشود صادر میشود، مثلا در این مورد خاص دفتر موسیقی استان فارس مسؤول صدور مجوزهای لازم و عبور کلیه ی عوامل و آهنگهایی که قرار است اجرا بشوند از فیلترهای لازم بودند.

اعلام ممنوع الکاری بنده در روز پنجشنبه ۹ اسفند ۹۷ در روزی که دفاتر موسیقی و کلیه ادارات مرتبط با وزارت ارشاد تعطیل هستند، باز هم بصورت سیستماتیک و راس ساعتی خاص و بصورت گسترده توسط صفحات تقلبی اینستاگرام و تلگرام اتفاق افتاد و تعجب آنکه سایتها و خبرگزاریهای معتبری که هرگز و هرگز بدون ذکر منبع و استناد به صحبتهای اشخاص حقیقی و یا حقوقی اقدام به درج هیچ خبری نمی کنند، بصورت خودجوش و یا سیستماتیک اقدام به اعلام رسمی ممنوع الکاری بنده کردند. این در حالیست که به گفته جناب آقای ترابی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به نقل از خبرگزاری فارس: تا کنون (شنبه ۱۱ اسفند) حکمی مبنی بر ممنوعیت کاری حامی صادر نکرده ایم در حالی که اگر قرار بر ممنوعیتی باشد در ابتدا به فرد مورد نظر اعلام میشود.
از جمله ی این خبرگزاریها که بصورت مشکوک و جهت دار اقدام به نشر اکاذیب و تخریب موقعیت اجتماعی بنده کرده اند که بزودی علیه برخی خبرگزاریهای رسمی و نیز تهیه کننده ی کنسرت حسام هوشیار و نیز مسؤول فنی سالن آقای م.ج و دیگر عواملی که به این ماجرا دامن زدند در مراجع ذیصلاح قضایی اقامه ی دعوی (شکایت) میکنیم.

با اینکه متفکرانه و منصفانه ناگفته پیداست که هیچگونه تقصیری متوجه بنده به عنوان خواننده ای که کنترل تصاویر جزو شرح وظایف و مسؤولیتهای بنده نیست و تا تاریخ انتشار تصاویر از پخش آنها بی خبر بوده ام اما با احترام به مردم ایران که سختیهای فراوانی را از سر گذرانده اند و نیز احترام به مردان و زنانی که برای ساختن این سرزمین از جان خود گذشتند، بنده حامی، چه در مقام یک هنرمند و چه در مقام یک انسان، به خاطر هتک حرمت های هنر و ادب، فارغ از اینکه مقصر این ماجرا کیست، آیا ساختگیست و یا حقیقی، از مردم عزیزم عذرخواهی می کنم و این حق را برای آن دسته از مردمی که عزیزانشان را برای حفظ ناموس و خاک ایران از دست داده اند قائل هستم که معترض و دلگیر از این ماجرا باشند و این اتفاق را محکوم می کنم.
طی ۲۳ سال فعالیت هنری ام در مقام یک مولف و هنرمند هرگز از خط قرمزها عبور نکرده ام و همیشه در پی بالا بردن شعور هنری مردم بوده ام، سابقه ای رنگارنگ و درخشان که غالب مردم از آن آگاهی ندارند، بیش از ۱۰۰ آهنگ ارکسترال و چندین آلبوم پاپ که باعث شده به عنوان مولف و مرجع در آواز پاپ ایران معرفی شوم، رنجهای فراوان از استعمار و سلطه گری دلال های اتومبیل و ساختمان بر موسیقی کشیده ام، با مافیای قدرتمند هنر جنگیده ام، از زندگی و لحظه هایی که میتوانست متفاوت باشد گذشتم تا خدمتگذار هنر باشم، درست در زمانی که خواننده های بزک کرده با موهای مش کرده و گونه ها و لبهای برجسته، با صورتهای تا گلو جراحی شده، با صحنه هایی که پر شده از فساد و تباهی در هنر، با فرزندانی که پدرانشان به ظاهر ممنوعه اند و خود، خود را باخته و فروخته اند، با هنرمندانی و تهیه کننده هایی که فقط به نیت خالی کردن جیب مردم به میدان آمده اند و همه ی قله های پول این سرزمین را فتح کرده اند و حالا با ملیتی دیگر نقاب بر صورت مردم، رنج دیده را فریب میدهند، و هزاران سنگ بزرگ و کوچکی که بر سر راه هنر حقیقی می اندازند، بیراه نیست که وظیفه ی بخش بافرهنگی از مردم عزیز ایران و مسوولین و مقامات بدانیم سیانت و حفظ ارزشهای هنرمندهایی که قلبشان برای هنر به طپش افتاده و در همین حال از طپش باز می ایستد.
تشکر میکنم از مردمی که همواره برای حفظ آبروی هنرمند و هنرش به شایعات دامن نزده اند و ارزش هنرمندان حقیقی را میشناسند، مردمی که از بی آبرویی خود و دیگران هراس دارند، که میدانند برای هر ساختنی سختی فراوان است و برای هر ویرانی یک تلنگر کافیست، مردمی که با تلاش نان می خورند و هنوز انسانیت را میشناسند و اما با گروهی که خدا و انسانیت را فراموش کرده اند و یا هرگز نمیشناخته اند ما را کاری نیست.
تشکر از مسوولین محترم وزارت ارشاد تهران که همواره در کنار بنده بوده اند و به هنر من احترام گذاشته اند از جمله: جناب ترابی، جناب فرهنگ، جناب دکتر حسینی، جناب افضلی و نیز وزیر محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.»

حامی
۲۱ اسفند ۹۷
تهران

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی