ممنوع‌الکاری مهدی یراحی پایان یافت!

فاطمه صنیعی

رسانه نوا – مهدی یراحی بعد از شش ماه ممنوع‌الکاری به دلیل پخش موزیک ویدئو جنجالی پاره سنگ، رفع ممنوعیت شد.

یراحی که به مدت شش ماه از برگزاری هرگونه کنسرت و انتشار آلبوم ممنوع شده بود، سرانجام با انتشار تیزر تازه‌‌ترین کنسرت خود در تاریخ ۲۶ تیرماه، از بازگشت مجددش به صحنه و پایان شش ماه ممنوع‌الکاری‌اش خبر داد.

کلیپ «پاره سنگ» که از آلبوم «سه‌گانه اجتماعی» این خواننده است، محتوایی ضدجنگ داشت و بعدها گفته شد کلیپ منتشر شده با کلیپی که مجوز گرفته بود تفاوت داشته، با انتقاد برخی سایت‌ها و رسانه‌ها روبه‌رو شد. سیدمجتبی حسینی معاون هنری وزیر ارشاد هم با بیان این نکته که کلیپ مجوزگرفته با کلیپ پخش‌شده بسیار تفاوت داشته گفته بود: «طبیعتاً به دلیل آنکه اداره کل موسیقی باید از آنچه که مجوز داده صیانت کند و فضا را به صورت قانونی پیش ببرد،‌ از دست‌اندرکاران این موضوع دعوت کرده است که برای ادای توضیحات به این اداره‌کل مراجعه کنند.»

اما یراحی درباره تفاوت کلیپ مجوز گرفته با آنچه پخش شده است، ضمن صحت گذاشتن بر این موضوع گفته بود: «یکی از رسالت‌های بزرگ هنر ایجاد تعامل و تقارب میان خواسته‌های جامعه و سیاستمداران است. اما برخی جریان‌های صاحب قدرت مقابل هنرمندان جبهه دارند و با هر ابراز نظر غیرموافقشان، مخالف هستند. حتی دروغ‌هایی به ما نسبت دادند مانند توهین به شهدا که اصلا چنین چیزی نبوده است. تا امروز قانونمند کار کرده‌ام و همیشه هم سرم مقابل قانون پایین است، اما یک جاهایی نداشتن جسارت در برخی مدیران باعث خودسانسوری می‌شود که در عرصه‌های مختلف از جمله موسیقی، مردم را به سطح برده است. من تمام مسأله‌ام این است! هنرمند کارش پرسش‌گری و رساندن حرف مردم به مسئولان و تلطیف فضای بین این دو است. اگر هنرمند صدای مردمش نباشد، عاشقانه بخواند تا راحت مجوز بگیرد و فقط بخواهد پول چاپ کند، این که دیگر نامش هنر متعهد نیست!»

حالا اما این ممنوعیت به پایان رسیده و این خواننده خوزستانی برای اجرای جدیدترین کنسرتش به زودی به روی صحنه برمی‌گردد. کنسرتی که در تیزر آن نوشته شده آلبوم پربحث «سه‌گانه» اجتماعی هم در آن اجرا خواهد شد.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی