ده و ده دقیقه استودیو خانگی‌اش را به فروشگاه فرهنگ آورد

رسانه نوا – ظهر روز گذشته آیین رونمایی از آلبوم «لیتیوم» کاری از گروه موسیقی تلفیقی  ده و ده دقیقه در فروشگاه فرهنگ برگزار شد.

اما این بار آیین رونمایی از یک آلبوم متفاوت تر از دفعات پیش بود زیرا که در این آیین ده و ده دقیقه ای ها استودیو خانگی خود را به فروشگاه فرهنگ آورده و برای مخاطبانشان با موسیقی از مراحل تولید دو ساله این آلبوم سخن گفتند و در میان قطعات نیز «نایان صحیحی» نوازنده کمانچه و یکی از تهیه کنندگان آلبوم توضیحاتی را نیز ذکر می کرد.

وی در ابتدا گفت: آلبوم «لیتیوم» از گروه ده و ده دقیقه پس از دو سال الان آماده برای ارائه است اما بد نیست امروز ببینید که این پروسه به چه شکلی سپری شده است.

وی ادامه داد: اول یک پیانو بود اما راستش را بخواهید در ابتدا حتی پیانو هم نبود بلکه در ابتدا فقط یک ایده بود و بعد پیانو و بعد از آن گیتار باس اضافه شد و در اینجا بود که به حضور خواننده نیز نیاز پیدا کردیم تا ترانه های ما را بخواند. باز هم خلا یک ساز دیگر را در بند احساس کردیم و اینجا بود که گیتار الکتریک را به گروه اضافه کردیم؛ حال به طعم ایرانی اثر فکر کردیم و اینجا بود دف و کمانچه را نیز اضافه کردیم.

صحیحی در انتها عنوان کرد: البته ما فقط قسمت خوب داستان را برای شما تعریف کرده و با سازهایمان نشانتان دادیم و ترجیح می دهیم سختی و مصائبی را که تا به امروز چشیده ایم برای خود نگه داریم.

در ادامه آیین رونمایی «نیما جوان» مدیر مسئول نشر و پخش جوان در ابتدا گفت: از گروه ده و ده دقیقه ممنون هستیم که ما را با چنین پرفورمنسی متفاوت کاملا سورپرایز کردند. من برای اولین بار است که از یک گروه چنین اجرایی می بینم که در آن مراحل ضبط آلبوم را به تصویر می کشند. 

وی ادامه داد: همان طور که خانم صحیحی گفتند ما فقط قسمت های خوب کار را دیدیم و ملامت ها و سختی های این آلبوم به چشم ما نیامد. بنده به عنوان کسی که مدت ها است در سیستم نشر فعالیت می کند آینده خوبی را برای این گروه متصورم.

«آرین ملکیان» نوازنده مهمان کیبورد آلبوم لیتیوم در ادامه عنوان کرد: به گروه ده و ده دقیقه تبریک می گویم. من یکی از آن آدم هایی هستم که دیر آمدم و زود هم رفتم اما واقعا شاهد بودم که گروه با چه سختی هایی روبه رو بود. بچه ها واقعا نگران آلبوم بوده و واقعا برای آن دل سوزوندند.

جوان در انتها خطاب به حاضران در فروشگاه فرهنگ گفت: از این جا به بعد ما نیاز به حمایت شما داریم. تولید این آلبوم دردسرش خیلی بیشتر از یک پیتزا است با رعایت حقوق کپی رایت این چرخه در سلامت کامل در جریان است.

گفتنی است آلبوم لیتیوم از گروه ده و ده دقیقه روز یکشنبه به صورت رسمی در شهرکتاب ها و فروشگاه های موسیقی در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی