شهرام آذر: صدای محسن چاوشی ساختگی و کامپیوتری است!

هاتف حسینی

رسانه نوا – شهرام آذر تنظیم کننده لس آنجلسی در یک برنامه استعدادیابی صحبت‌هایی جنجالی در ارتباط با محسن چاوشی مطرح کرد که با انتقاد طرفداران چاوشی همراه بود.

شهرام آذر تنظیم کننده لس آنجلسی در این برنامه استعدادیابی پس از آنکه یکی از شرکت کننده‌ها قطعه «سنگ صبور» از محسن چاوشی را اجرا کرد، گفت: شما این قطعه را با صدای خودت خواندی، مثل خواننده اصلی آن یعنی محسن چاوشی صدایت را با کامپیوتر و دستگاه تغییر ندادی.

این صحبت‌های شهرام آذر در حالی عنوان شد که به عقیده کارشناسان عمده شرکت کننده‌های این برنامه استعدادیابی از لحاظ کیفی، سطحی بسیار نازل دارند و در عین حال قطعات خواننده‌های داخل ایران را بدون کسب اجازه و با نقض قانون کپی رایت به شیوه‌های مختلف اجرا می‌کنند.

همچنین تنها دقایقی پس از این اظهار نظر جنجالی، در فضای مجازی انتقادات بسیاری روانه این تنظیم کننده موسیقی شد.

محسن چاوشی چندی پیش و در پاسخ به منتقدانش که او را از اجرای زنده عاجز می‌دانستند، قطعه‌ای را به صورت زنده اجرا و ویدئوی آن را در فضای مجازی منتشر کرد.

دیدگاه شما

26 دیدگاه
پاسخ دادن

حالا خوبه علتشو محسن بارها گفته محسن به پولش فکر نمی کنه

پاسخ دادن

نسلی جوان با اقای چاووشی خاطره دارند. براشون هم تفاوت نمی کنه که کامپیوتری هست یا نه. فرقی هم نمی کنه. این نسل، نسلی است که با مدت ها اهنگ های گوشی هاشون، سنگ صبور بود.

پاسخ دادن

اگر هم ساختگی نباشه که به نظر من هست، صداش اصلا جذابیت و نداره و به هیچ عنوان برای یه موسیقی باکیفیت مناسب نیست. نمونش هم اشعار زیبای مولانا رو که با تنظیم عربی و ریتم شش هشتم قر دار اجرا کرده و خونده که به نظر من فقط توهین به مقام حضرت مولاناست. به نظر من هر چه زود تر دست از این خوانندگی برداره که آبروی عزیزانی که نام ماندگار در تاریخ موسیقی پاپ ایران دارن، بیشتر از این خدشه دار نشه.

پاسخ دادن

آره شما راست میگی ! البته نظرتون محترمه ولی یه چند میلیونی مخالف دارید! اینو از روی محبوبیتش میگم که نمونه اش رو تو سریال شهرزاد همه دیدن که این سریال یکی از نقاط قوتش که واقعا مهمم هست همین خوانده های محسن عزیز هست ، ضمنا این سایت ظاهرا نظرات رو دل به خواهی منتشر میکنه و باید حتما نوشته سایت رو تایید کرد تا چاپ بشه!

پاسخ دادن

خب با فرض اينكه صداي چاووشي ساختگي و كامپيوتري باشد، چرا ديگران نمي توانند شبيه ايشان از اين تكنولوژي ها استفاده كنند و تا اين ميزان محبوبيت كسب كنند؟ براي پاسخ به اين سئوال از اخلاقيات مايه نگذاريد كه به شدت نخ نما شده است.

پاسخ دادن

محسن چاووشی هر چند صدای خوبی داره ولی این صدا دستکاری شدست اگر واقعا برخلاف این هست چرا یکبارم کنسرت ندادی. حتی فیلمیم که گرفتی باز اون صدا فرق میکنه

پاسخ دادن

شهرام آذر و همه آهنگساز ها و خواننده های حرفه ای با نرم افزار آتو تون آشنا هستند و حرفه ای ها کاملا متوجه می شوند که آیا یک خواننده از آتو تون زیاد استفاده کرده یا در حد خیلی معمول و یا حتی اصلا که البته تعدادشون در داخل و خارج از ایران انگشت شمار هست که استفاده نکرده باشند…
آقای چاووشی هم از تکنیک تنظیم کننده های خودش در نرم افزار آتو تون استفاده میکنند، گاهی زیاد مثل سنتوری و گاهی هم متوسط
….
بنده ایشون رو از نزدیک دیدم … واقعا قابلیت این رو دارند که یک خواننده اجرای زنده شوند ، فقط باید به جای تکیه به نرم افزارها به صداشون و البته تمرین زیاد خوانندگی تکیه کنند و البته این رو هم بدونن که هیچ چیزی رو نمیشه در فضای مجازی ثابت کرد.
اگر اینطور بود دادگاه ها در فضای مجازی برپا میشدند
….

پاسخ دادن

جطور تا حالا متوجه نشدید صدای جاووشی ساختکی است تابلو است

پاسخ دادن

دوستان مواردي رو اشاره كردند من فقط خواستم بگم در برنامه مورد نظر شما حداقل 2 يا 3 استعداد عالي خوانندگي هستند كه نسبت به بسياري از خواننده هاي اينور و اونوري سرترند و ناديده گرفتنشون دور از انصافه. اگرچه يكي از استعدادهاي عالي هم حذف شد.

پاسخ دادن

چاوشی اگه میتونست تا حالا صد بار کنسرت برگزار کرده بود

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی