گروه سوئدی «بازار بلو» در تهران کنسرت برگزار می‌کند

سام بورنگ

رسانه نوا – کنسرت گروه «بازار بلو» متشکل از یوهان هدین (نیکل هارپا)، بیورن مه‌یر (گیتار باس، باس ماندولا) و فردیک ژیل (پرکاشن) روز جمعه ۲۶ شهریور ماه ساعت ۲۱ در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

گروه «بازار بلو» متشکل از یوهان هدین (نیکل هارپا)، بیورن مه‌یر (گیتار باس، باس ماندولا) و فردیک ژیل (پرکاشن) است.  محور ملودیک آثار «بازاربلو» بر عهده نیکل هارپا است که نوعی ساز زهی مشابه ویلن است که دارای کلیدهای متعدد (جهت تغییر نت) است و از قرون وسطی در سنت موسیقایی شمال اروپا به جای مانده است.

سازهای کوبه ای نیز بافت ریتمیک آثار را حفظ می‌کنند (که عموماً لنگ و بسیار پیچیده هستند). اما رنگ آمیزی حاصل از حضور ساز باس در امروزی تر جلوه دادن فضای شنیداری «بازاربلو» نقشی بسیار برجسته دارد. این گروه خود را تنها محدود به سنت‌های موسیقایی اسکاندیناوی نمی داند و محملی است برای تجربیات موسیقیایی گوناگون و تبادل آزادانه ایده‌های خلاقه که در آن می‌توان رگه‌هایی از انواع سبک‌ها را کشف کرد. بیست سال سابقه دوستی و همکاری در این گروه، این سه هنرمند را به درکی عمیق از روحیات یکدیگر رسانده که در نهایت شنونده را با فضایی یکپارچه و صمیمی مواجه می‌کند.

علاقمندان موسیقی شاید حضور این گروه در سالهای ۱۳۸۵ و ۱۳۹۰ را در تهران و همچنین آلبوم «گمشده» (نشر موسیقی هرمس) را به یاد داشته باشند و امسال و همزمان با کنسرت پیش رو، آلبوم جدید این گروه با عنوان «بیست» (به مناسبت بیستمین سالگرد تاسیس گروه) نیز رونمایی خواهد شد.

کنسرت گروه «بازار بلو» روز جمعه ۲۶ شهریور ماه ساعت ۲۱ در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی