«کلون» در عمارت رو‌به‌رو رونمایی شد

رسانه نوا – گروه موسیقی «کلون» روز گذشته (جمعه اول اردیبهشت) با اجرای نه قطعه در عمارت رو‌به‌رو، روی صحنه رفت و به طور رسمی از آثار این گروه رونمایی شد. گروه موسیقی کلون که توسط چند هم‌دانشگاهی قدیمی تشکیل شده، اجرای روز گذشته خود به طور رسمی اعلام موجودیت کرد. این گروه یک آلبوم آماده انتشار دارد.

در اجرای روز گذشته کلون طی سه سانس؛ ۹ قطعه با المان‌هایی از موسیقی ایرانی و بر اساس فرم‌های موسیقی پراگرسیوراک اجرا شد. این گروه به فضاسازی قطعات اهمیت می‌دهد و تلاش بسیاری برای ایجاد ریتم و ملودی‌های متنوع می‌کند. اما از سوی دیگر تفاوت واضحی با سایر گروه‌های تحت عنوان گروه‌های تلفیقی دارد و به نظر پیچیدگی موجود در موسیقی این گروه جایگاهی متفاوت با سایر گروه‌های موسیقی تلفیقی رقم می‌زند.

شهاب شرفی درباره اشعار این گروه این چنین توضیح می‌دهد: «سبک شعرها سه خط مشی را دنیال می‌کند. یکی برگرفته از موسیقی مردمی قدیم از دوران مشروطه تا حدود نیم قرن پیش، دومی برگرفته از شعر نو که شاید از نظر کارشناسان دقیقا در چارچوب این قالب شعری نباشد ولی یاد آور فضاهای شعر نو است و خط مشی سوم شعرهایی است که بر اساس ملودی شکل گرفته و تداعی کننده تصاویری است که مقصود ملودی بوده است. به طور کلی ادبیات اشعار کوچه بازاری، طنز و هجو در اشعار ما وجود ندارد.»

نوید زمردی(گیتار گلاسیک و گیتار الکتریک)، فراز عقیلی (پیانو، آکاردئون و اورگان)، شهاب شرفی (شاعر و خواننده)، بهتاش ابوالقاسم (درامز) و علی شقاقی (گیتار باس) اعضای گروه کلون را تشکیل می‌دهند. همچنین در اجرای روز گذشته علی انوری به عنوان نوازنده میهمان در یک قطعه سوت زد! آهنگسازان قطعات گروه کلون نوید زمردی و شهاب شرفی هستند.

مهمانان این اجرا کیاوش صاحب نسق، حمید امجد، میلاد باقری، بهنام ابوالقاسم، بهرام عظیمی و مهیار علیزاده بودند.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی