«سیدعباس صالحی» وزیر ارشاد دولت دوازدهم شد

سیدعباس صالحی
سام بورنگ

رسانه نوا – سید عباس صالحی گزینه معرفی شده رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوزادهم منصوب شد.

به گزارش رسانه نوا، «سیدعباس صالحی» به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دوازدهم از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت.

بر اساس این گزارش، در جلسه رای اعتماد به وزرای دولت دوازدهم ۲۸۸ نماینده در خانه ملت امروز ۲۹ مردادماه حضور داشتند، نمایندگان مجلس با ۲۴۲ رای موافق و ۲۵رای مخالف صالحی را به عنوان وزیر ارشاد دولت دکتر حسن روحانی برگزیدند.

سیدعباس صالحی پیش از این مسئولیت معاونت فرهنگی را در دولت یازدهم برعهده داشت و با وزرایی چون علی جنتی و سیدرضا صالحی امیری همکاری داشت.

وی متولد ۱۳۴۲ در مشهد بوده و دارای تحصیلات دکترای فلسفه است؛ سید عباس صالحی از سال ۱۳۵۱ وارد حوزه علمیه مشهد شد، دروس مقدماتی، سطوح مقدماتی و عالی را در حوزه علمیه مشهد گذراند؛ از سال ۶۰ به حوزه علمیه قم عزیمت کرد و دروس خارج را تا سال ۶۸ در آن حوزه گذرانیده و مجددا به مشهد عزیمت داشته و در دروس خارج اساتید مشهد ادامه تحصیل داد، در سال ۷۶ مجددا به حوزه علمیه قم مراجعت تحصیلی و علمی داشت.

دروس مقدماتی را در مدرسه آقای موسوی‌نژاد و دروس سطح را در خدمت آقایان حضرات صالحی‌، مدرسی و فلسفی گذراند، در حوزه علمیه قم از دروس حضرات آیات وحید خراسانی، شیخ جواد تبریزی بهره‌مند شد، پس از عزیمت از مشهد در دروس حضرات آیات زنجانی و علم الهدی شرکت کرد. وی همچنین در مباحث فلسفی از حضرات اساتید ابراهیمی دینانی، انصاری شیرازی و حسن‌زاده آملی بهره برده است.

در سال ۶۷ ـ ۶۵ سردبیر مجله حوزه و در سال ۷۶ ـ ۷۳ مسئول دفتر تبلیغات اسلامی خراسان بود، از سال ۷۶ تاکنون در سه دوره متوالی عضو هیات مدیریه دفتر تبلیغات اسلامی (و سپس عضو هیات امنای آن) بود.

از سال ۷۶ مدیر مسئول نشریه پژوهش‌های قرآنی و از همان سال عضو هیات تحریریه نشریات فقه اهل بیت و کاوش فقه در فقه اهل بیت بود.

سیدعباس صالحی در ادامه فعالیت‌های خود سال ۷۸ مدیر مسئولی و سردبیری نشریه «پگاه» را بر عهده داشت که تاکنون ۱۷۶ شماره از آن منتشر شده است.

از تالیفات وی می‌توان به، «‎تفسیر راهنما» اشاره کرد که در آن نقش ‎محقق را داشت، کتاب «حوزه و روحانیت»، «‎دانشگاه و دانشجو» از دیگر تالیفات اوست، البته ۲۲ مقاله هم نوشته که از آن جمله می‌توان به،‎ابوذر امام، اسوه امام، ‎امام و سلوک تفسیری و… اشاره کرد.

اصلاح سیستم یارانه از بن کاغذی به الکترونیکی، حل مشکل معافیت مالیاتی ناشران و کتابفروشان، امضای تفاهم‌نامه به منظور تعیین تکلیف چاپ با وزرات صنعت و.. از فعالیت‌های مثبت او در زمان تصدی معاونت فرهنگی است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از ۵ روز بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزاری پیشنهادی کابینه دوازدهم، رأی اعتماد یا عدم اعتماد خود به وزرای پیشنهادی را نشست علنی صبح امروز (یکشنبه) پارلمان اعلام کردند.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی