آلبوم موسیقی «نرگس فتان» رونمایی شد

رسانه نوا – نخستین برنامه شب آواز ایرانی در سال ۹۶، با اجرای ۵ گروه موسیقایی و همچنین رونمایی از آلبوم موسیقی «نرگس فتان» در  حوزه هنری برگزار شد.

 جدیدترین برنامه شب آواز ایرانی با اجرای عباس سجادی و با حضور فریدون شهبازیان و علی اصغر شاه زیدی به عنوان داوران و کارشناسان این برنامه و همچنین اجرای پنج گروه موسیقایی و آوازی و رونمایی از آلبوم موسیقی «نرگس فتان» اثر استاد شهرام میرجلالی برگزار شد.
 
آلبوم موسیقی «نرگس فتان» شامل ۱۲ قطعه موسیقی و با هم‌نوازی تار و تنبک استاد شهرام میرجلالی و رضا ترشیزی است. شهرام میرجلالی (زاده ۱۳۳۸، اهواز)، نوازنده و آموزگار ایرانی تار و عود است. وی از نوازندگان برجسته تار مکتب اصفهان بوده و از شاگردان استادانی چون جلیل شهناز و سیدحسن کسایی به‌شمار می آید. وی در کارنامه هنری خود سابقه همکاری با هنرمندانی چون محمدرضا شجریان، همایون شجریان، علیرضا افتخاری، ایرج بسطامی و حسام‌الدین سراج را دارد. میرجلالی در این برنامه قطعاتی را با همراهی آواز استاد علی اصغر شاه‌زیدی و تنبک پدرام بلورچی به‌عنوان میهمان ویژه اجرا کرد که با استقبال بسیار خوب حضار همراه شد.
 
از دیگر بخش‌های نوزدهمین برنامه شب آواز ایرانی می‌توان به اجرای حمیدرضا فرهنگ اشاره کرد که به اجرای آوازی در مایه دشتی با استفاده از اشعار مولانا پرداخت. 
 
همچنین حسین صائمی به همراه علی بدری (نوازنده سه‌تار) یکی از گروه‌‌های شرکت کننده در مراسم بود که به اجرای آوازی در مایه سه‌گاه با استفاده از غزل‌های حافظ پرداخت. از دیگر بخش‌های برنامه شب آواز ایرانی می‌توان به اجرای کیان حامدی‌نژاد به همراه ادیب فروزان(نوازنده تار) اشاره کرد که به اجرای آوازی در مایه دشتی با استفاده از شعرهای حسین منزوی پرداختند.
 
اکرام مهرآوا نیز به همراه رضا پیامنی (نوازنده سنتور) نیز یکی از گروه‌‌های شرکت کننده در مراسم بودند که به اجرای آوازی در مایه راست پنجگاه با استفاده از شعر‌های اکرام مهرآوا پرداختند. در پایان مراسم، کیان حامدی‌نژاد به همراه ادیب فروزان (نوازنده تار) به عنوان گروه برتر نوزدهمین برنامه شب آواز ایرانی از سوی داوران انتخاب شدند.
 
شب آواز ایرانی به همت مرکز موسیقی و موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر، با هدف تجلیل از پیش‌کسوتان آواز ایرانی، کشف و معرفی چهره‌های جدید شکل گرفته است و آخرین شنبه های هر ماه ساعت ۱۸ در تالار «سوره» حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می شود

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی