استاد شجریان تجلیل در جشنواره فجر را نپذیرفت!

نشست خبری 33 جشنواره موسیقی فجر
هاتف حسینی

رسانه نوا – نشست خبری سی و سومین جشنواره موسیقی فجر با حضور رئیس و مدیر روابط عمومی این فستیوال برگزار شد.

در نشست خبری سی و سومین جشنواره موسیقی فجر حمیدرضا نوربخش رئیس این دوره از فستیوال خبر از اجرای ۸۵ گروه موسیقی در این دوره داد و اعلام کرد بیش از ۹۰ اجرا در این جشنواره خواهیم داشت. گزیده صحبت‌های نوربخش در این نشست خبری بدین شرح است:

جشنواره امسال روزهای ۲۰ تا ۳۰ دی ماه سال جاری در ۶ تالار میزبان علاقه مندان موسیقی است.

در زمینه بودجه هم باید بگویم بودجه جشنواره امسال مشابه سال گذشته است و امیدوارم فضا به گونه ای باشد که این رقم یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان توسط دوستان ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین شود.

در بخش موسیقی پاپ و تلفیقی نیز تلاش شده تا گزینش گروه ها بر اساس تنوع و گستردگی مخاطب باشد که امیدوارم این بخش نیز بتواند مورد رضایت مخاطبان قرار گیرد.

برای خود من هم عنوان بخش تلفیقی جا نیفتاده اما هنوز نتوانسته ایم واژه دیگری را برای جایگزینی عنوان بخش تلفیقی جشنواره انتخاب کنیم. در حوزه انتخاب ها هم چند معیار وجود دارد که اولین معیار به نظر کارشناسان این بخش و دوم نظر خود گروه های شرکت کننده است یعنی اینکه خیلی از گروه ها تمایلی برای حضور در جشنواره ندارند پس انتخاباتی که در جشنواره صورت می گیرد فقط در حوزه مقدورات بوده و طبیعتا ایده آل ما هم نیست. به هر صورت بود و نبود گروه های این بخش به سلیقه هم مربوط می شود.

جایزه «باربد» نقطه عطف جشنواره موسیقی فجر است و هرچه قدر بتوانیم بیشتر به آن بها می دهیم طبیعتا منشا خیر و برکت برای موسیقی ما خواهد بود. این همت شما اهالی رسانه است که به خاطر موسیقی به این جایزه بپردازید کما اینکه در شروع چنین حرکتی معایب هم وجود دارد. البته ما امسال از تعداد محدود هیات داوران استفاده می کنیم و فکر می کنم حدود ۲۰۰ اثر در این بخش مورد ارزیابی هیات داوران انجام می گیرد و هیات داوران مجاز به ارائه آثارشان در این بخش نیستند.

قطعاً در جشنواره پیش رو از اساتیدی در حوزه موسیقی تجلیل می‌شود ولی استاد محمدرضا شجریان سال گذشته و امسال علی رغم درخواست‌های بنده و دیگر مسئولان، تجلیل در جشنواره فجر را نپذیرفتند. ایشان همچنین مدرک دکتری افتخاری دانشگاه تهران را نیز نپذیرفتند و همیشه بر این عقیده هستند که نشان و درجه را از مردم می‌گیرند.

دیدگاه شما

1 دیدگاه

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی