برگزاری کنسرتی در حمایت از حیوانات!

سام بورنگ

رسانه نوا – یک خواننده که قصد دارد کنسرتی را در حمایت از حقوق حیوانات و با شعار «دستان من پناهگاه تو» روی صحنه ببرد، اظهار امیدواری کرد که شاید یک روز در تقویم، به نام حیوانات بی‌پناه و بی‌سرپرست، نامگذاری شود.

به گزارش رسانه نوا به نقل از ایسنا، سروش یعقوبی، درباره ایده برگزاری این اجرا توضیح داد: در سال‌های اخیر، اتفاق‌های ناگواری برای محیط زیست و حیوانات در ایران رخ داده است. مثلا یوزپلنگ ایرانی که شاید فقط ۲۰ قلاده از آن باقی مانده باشد، توسط شکارچیان کشته می‌شود و این شکارچیان حتی به محیط بان‌هایی که می‌خواهد از این حیوانات دفاع کند نیز رحم نمی‌کنند.

او با بیان این‌که این‌ موضوعات برای فرهنگ غنی ایران بازتاب خوبی ندارد، ادامه داد: باید در این زمینه، فرهنگ‌سازی شود. من پس از تبلیغ برای این کنسرت نزدیک به ۸۰ درصد پیام مثبت از مردم دریافت کردم و حدود ۲۰ درصد مردم نیز معتقد بودند با وجود کودکان گرسنه و بی‌سرپناه، پرداختن به موضوع حیوانات، کار مناسبی نیست؛ اما به نظر من، آن ۸۰ درصد پیام مثبت نیز برای انگیزه دادن به من کافی است.

یعقوبی که کنسرتش را ۲۰ مردادماه در تالار ایوان شمس برگزار می‌کند، گفت: می‌خواهم اولین کنسرت رسمی‌ام را به شکلی برگزار کنم که قطعات آن ماندگار باشد. شاید به‌طور معمول، آهنگ‌های من شش‌ماه دیگر در ذهن مردم نماند، اما برگزاری این کنسرت با محوریت محیط زیست و حیوانات شاید موجب شود بعدها روزی به نام حیوانات بی‌پناه و بی‌سرپرست نامگذاری شود.

این خواننده توضیح داد: در کنسرت پیش رو، دو قطعه به‌شکل «آنپلاگد» اجرا می‌شود که محوریت آن درد دل میان انسان‌های حمایتگر و حیوان‌هایی است که به حمایت نیاز دارند. ما به‌طور کلی، ۱۵ تا ۱۶ قطعه در دو بخش اجرا می‌کنیم و از هنرمندانی مانند مریم سعادت، مرجانه گلچین و زهرا عاملی برای حضور در این کنسرت دعوت کرده‌ایم که استقبال خوبی کردند.

یعقوبی همچنین اضافه کرد: هدف من این است که بعد از این کنسرت بتوانم در مازندران و گیلان اجرا و این فرهنگ را در آن منطقه ترویج کنم، زیرا در آن مناطق، گونه‌های جانوری بیشتری وجود دارد و این فرهنگ‌سازی به نسل‌های آینده کمک می‌کند، زیرا اگر آن‌ها به حال خود رها شوند، شاید ضربه‌ به حیوانات و محیط زیست ادامه یابد.

کنسرت سروش یعقوبی ۲۰ مردادماه ساعت ۲۱ در تالار ایوان شمس برگزار می‌شود. طبق اعلام برگزارکنندگان عواید این کنسرت صرف حمایت از حیوانات خواهد شد.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی