حضور استعدادهای جوان در دوازدهمین جشنوارهٔ سینمای مستند حقیقت

سام بورنگ

رسانه نوا – گشسب‌بانو بحرینی فارغ‌التحصیل هنرستان موسیقی تهران و گشتاسب بحرینی دانشجوی رشتهٔ آهنگسازی‌اند. این دو پس از انتشار آلبوم «دنیای کارتون‌ها» که اولین مجموعهٔ تلفیقی در فضای راک و بلوز در ژانر کودک و نوجوان بود، اولین موسیقی فیلم مستند را با عنوان «آبی به رنگ آسمان» و با ایده‌پردازی و تهیه‌کنندگی بهرام بحرینی ارائه کردند که شامل ۳۲ تراک متنوع در ۱۱۸ دقیقه بود.

به دلیل فشردگی مطالب این مستند ارزنده که تاریخچهٔ باشگاه فرهنگی-ورزشی استقلال تهران (تاج) را از بدو تأسیس بازگو می‌کرد، زمان کافی برای درخشش قطعات موسیقی به سختی مهیا می‌شد، قطعات کورال، ارکسترال، رکوئیم و همچنین قطعات راک و فانک این اثر، با تنوع فوق‌العاده‌شان لحظه‌ای از مشایعت مخاطبان غافل نمی‌شدند.

فیلم مستند آبی به رنگ آسمان، یکی از ۱۰ فیلم بلند مستندی بود که برای نمایش در جشنواره بین‌المللی فیلم حقیقت انتخاب شدند. موسیقی کامل این فیلم، پس از اکران، در قالب سی‌دی، احتمالاً به همراه دی‌وی‌دی این مستند، در شبکهٔ سینمای خانگی توزیع خواهد شد.

پژوهش درخشان این فیلم را کارگردان جوان و بااستعداد امیر رفیعی انجام داده و تدوین فوق‌العاده آن به دست رضا تاری‌وردی صورت پذیرفته است.
مستند آبی به رنگ آسمان، تاریخچهٔ پرافتخارترین تیم ایرانی با چهار راهیابی به فینال آسیا و دو قهرمانی این قاره است که استعدادهای فراوانی را به دنیای ورزش ایران تقدیم کرده است. موسیقی این فیلم که قطعاً نقشی مؤثر در موفقیت آن دارد، لحظه به لحظه با سکانس‌های رنگارنگ فیلم همراه شده و روایت آن را دلپذیر ساخته است.

راویان فیلم، علاوه بر بازیکنان قدیم و جدید باشگاه استقلال، ستارگان سرشناس و محبوب سینما مانند همایون ارشادی، مهناز افشار، فرهاد اصلانی، سیامک انصاری، حمیدرضا آذرنگ، بابک حمیدیان و رضا یزدانی هستند. نویسندهٔ فیلم‌نامه خشایار الوندی و تهیه‌کنندگان آن علی فتح‌الله‌زاده و امیر رفیعی بوده‌اند.

در دو اکران این اثر، استقبال جمعیت به قدری بود که بسیاری از علاقه‌مندان نتوانستند وارد سالن سینما بشوند و در داخل سینما تمام راهروهای بین صندلی و حتی پایین پردهٔ نمایش در روی زمین اشغال شده بود -اگرچه این فیلم به‌عنوان پرمخاطب‌ترین فیلم جشنواره معرفی نشد.
امیر رفیعی تهیه‌کنندگی مستند درخشان فیلم «من ناصر حجازی هستم» را نیز بر عهده داشته است و به‌زودی آغاز ساخت سومین پروژهٔ خود را آغاز می نماید.

چنان‌که بیان شد، آهنگسازی موسیقی متن فیلم مستند آبی به رنگ آسمان را گشسب‌بانو و گشتاسب بحرینی با فعالیتی حدود ۱۴۰۰ ساعت در استودیو طنین صوت انجام داده‌اند. آن‌ها پروژهٔ جدید و بسیار خاص موسیقی خود را در بهار ۱۳۹۸ ارائه می‌کنند. شرکت طنین صوت با افتخار کلیهٔ هزینه‌های تولید بخش موسیقی فیلم را بر عهده گرفته است تا همکاری‌اش را با باشگاه پرافتخار استقلال که بر حق «ققنوس آبی» این مرز و بوم است به‌کمال انجام داده باشد.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی