آلبوم «هماگون» با صدای وحید تاج منتشر شد

سام بورنگ

رسانه نوا – آلبوم «هماگون» به خوانندگی وحید تاج و آهنگسازی محمدرضا دستگاهدار در دستگاه همایون و با اشعاری از سعدی، شهریار، ملک الشعرای بهار و رهی معیری منتشر شد.

به گزارش رسانه نوا، آلبوم «هماگون» به آهنگسازی محمدرضا دستگاهدار و خوانندگی وحید تاج در دستگاه همایون و با اشعاری از سعدی، شهریار، ملک الشعرای بهار و رهی معیری در هفته اخیر منتشر و طی مراسمی در شهر یزد با حضور جمعی از هنرمندان و علاقمندان رونمایی شد.

محمدرضا دستگاهدار متولد ١٣۵٧ شهر یزد، دوران مقدماتی سنتور را از سال ١٣٧٢آغاز کرد و نزد حسین سالارزاده به فراگیری مکتب پرویز مشکاتیان پرداخت. در سال ١٣٨۶ ردیف میرزاعبدالله را نزد امین ریحانی فرا گرفت و در سال ١٣٨٨ گروه موسیقی ققنوس را تشکیل داد.

وی در خصوص ضبط آلبوم «هماگون» گفت: ضبط این آلبوم از سال ١٣٩۴ در مشهد شروع شد؛ در آهنگسازی آلبوم چون سبک و سیاق استاد مشکاتیان همیشه مدنظر من بوده، توانستم با این دید و طرز فکرم نسبت به قطعات این هنرمند قطعاتی را بسازم.

این نوازنده سنتور در خصوص قطعات اجرایی این آلبوم گفت: این آلبوم شامل ١٢ بخش شامل ۴ تصنیف، یک پیش درآمد،٣ چهارمضراب ،٢ بخش ساز و آواز و ٢بخش تکنوازی تار و کمانچه است. در تصنیف‌ها از کلام سعدی، شهریار، ملک الشعرای بهار و رهی معیری کمک گرفتم که هر کدام با توجه به نوع کلام شاعر ملودی‌های متفاوتی دارد.

آلبوم «هماگون» توسط گروه موسیقی ققنوس اجرا شده و سینا جهان (کمانچه)، پاشا هنجنی(نی)، حسین رضایی نیا (دف و دایره) از نوازندگان میهمان و جمال سادات (تار)، قاسم عباسی وزین (تار)، پدرام زیرن قلم (عود)، نیما نعیمی (تارباس)، امیر رضا کاردار (کوبه ای)، مژگان خوش اندام (همخوان) و محمدرضا دستگاهدار (سنتور) اعضای این گروه را تشکیل می‌دهند.

آلبوم «هماگون» توسط موسسه هزار دستان و پخش رها منتشر و به بازار موسیقی عرضه شده است.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی