بیانیه سفیر ایران در انگلیس برای حسین علیزاده

محدثه برهانی

رسانه نوا – حضور حسین علیزاده در لندن سبب استقبال سفیر ایران در این کشور شد.

حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در کشور انگلیس پس از حضور در کنسرت حسین علیزاده با انتشار متنی در صفحه تلگرام خود بیان کرد:

«امشب لندن در یک شب به یاد ماندنی و پرخاطره میزبان استاد حسین علیزاده موسیقی دان، آهنگساز و نوازنده بزرگ موسیقی ایرانی بود. ایشان به همراه سه نفر از اعضای گروه موسیقی خود قطعاتی بدیع را به اجرا گذاردند که بی شک از آثار ناب موسیقی ایرانی محسوب می شوند. جالب است که شهر لندن آخرین و ۲۳ مین شهری بود که استاد علیزاده و گروه موسیقی وی در قالب یک تور موسیقی آثار خود را در آنجا اجرا می کردند.این گروه پیش از این، آثار خود را در ۲۲ شهر مختلف جهان از آسیا، اروپا و آمریکای شمالی اجرا کرده بودند. بیان استاد شگفت آور بود که می فرمود که هیچیک از این اجراهای ۲۳ گانه مشابه هم در نیامده است، بلکه هر یک از دیگری متفاوت و ممتاز بوده است.

یکی از نکات برجسته این گروه عطوفت و همدلی بسیار نزدیکی بین اعضای گروه است که باعث پیوند عمیق روحی میان آنان نیز شده است. این حس عمیق روحی حتی فراتر از رابطه پدر و فرزندی خودِ استاد با صبا، فرزندش در گروه است که کمانچه را اینقدر استادانه مینوازد. وقتی استاد برنامه این شب آخر را به آقای بهروزیان نوازنده بربط خود اهدا نمودند، هر دو چنان در ابراز محبت به یکدیگر اشک ریختند که همه حاضران را عمیقا تحت تأثیر قراردادند.

با پایان این برنامه اعضای گروه پس از سفری طولانی به نزد خانواده های خود بر میگردند ولی خوشبختانه با اجرای این آثار تاثیری عمیق بر مردم گذاشته اند، مردمی که در اقصی نقاط جهان آثار این بزرگان را مستقیم و بطور زنده شنیده اند. علاوه بر ایرانیان بخش عمده ای از شنوندگان و مشتاقان این موسیقی از افراد غیر ایرانی هستند که توانسته اند بخوبی با این موسیقی پیوندی معنوی برقرار کنند. این خود نوید آینده ای درخشان تر برای موسیقی ایرانی را میدهد.

بله، موسیقی ایرانی دیگر جهانی شده است.»

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی