استقبال مردم «شهر کرد» از «کیهان کلهر»

مدیر وبسایت

رسانه نوا – در حالی که طی روزهای اخیر کنسرت‌های هنرمندان مختلف با مشکل لغو مجوز مواجه شده بود، و کنسرت کیهان کلهر در نیشابور نیز از این قاعده مستثنی نبود؛ اجرای او در شهر کرد با استقبال عالی مردم مواجه شد.

کیهان کلهر پس از لغو نخستین برنامه خود در نیشابور، در ادامه تور خود به گرگان رفت و این برنامه را با موفقیت اجرا کرد. اکنون اجرای جدید او پنجشنبه شب در فرهنگسرای شهرکرد به اجرا در آمد. کنسرت کیهان کلهر با عنوان «باغ سکوت» با حضور سه هنرمند موسیقی کشور اجرایی شد که مورد استقبال مردم در شهرکرد قرار گرفت.

در این اجرا کیهان کلهر سرپرست گروه ساز کمانچه، نوید افقه ساز تنبک، علی بهرامی فرد ساز سنتور و هادی آذرپیرا ساز تار را به صدا در آوردند.

در این اجرا چهار قطعه با عناوین سرمست، پریشانی، تصنیف محلی و طرقه نواخته شد و قطعات سنتور نوازی،کمانچه نوازی ،همضربی تنبک با کمانچه و تار اجرا شد.

این در حالی است که حسین نوش‌آبادی (سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) در دومین نشست خبری خود در سال ۹۵؛ در واکنش به لغو متوالی چندین کنسرت در برخی شهرها اظهار داشت: اتفاقاتی مثل لغو کنسرت آن هم کنسرت اشخاصی مثل کیهان کلهر و شهرام ناظری که وزنه موسیقی فاخر کشور هستند به هیچ وجه نه برای وزارت ارشاد و نه برای مسئولان ارشد دولتی و کشوری خوشایند نیست. وزارت ارشاد طبیعتا مدافع مجوزهای صادره خود هست و این یک اصل است که مجوز اجرای برنامه‌های هنری از سوی وزارت ارشاد صادر می‌شود. این مجوزها هم برای اجرا صادر می‌شود نه برای لغو شدن. اگر قرار است مجوزها لغو شود؛ صادر نشدن آنها بهتر است. باید ساختار تصمیم‌گیری مشخصی وجود داشته باشد تا با تعامل با سایر نهادهای درگیر این مسئله یکبار و برای همیشه حل شود.

طی هفته گذشته هنرمندانی همچون مازیار فلاحی و علیرضا قربانی با انتشار نامه لغو برنامه کنسرت‌ها را مورد انتقاد قرار دادند.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی