«وطنم خوش تر» با صدای رسول شریفی منتشر شد

سام بورنگ

رسانه نوا – قطعه تصویری «وطنم خوش تر» با آهنگسازی محمد جلیل عندلیبی و با صدای رسول شریفی منتشر شد.

«وطنم خوشتر» نام یکی از قطعات آلبوم «صبوحی زدگان» با مطلع: «دوستان فصل بهار است می و گل خوشتر/در چمن رقص گل و چهچه بلبل خوشتر» بناست به زودی با صدای رسول شریفی، آهنگسازی استاد محمدجلیل عندلیبی و حضور نوازندگان گروه مولانا وارد بازار موسیقی شود.

سالار عندلیبی، فرهاد عندلیبی، آراس رجبی، و فهمیه ابوالحسنی در قطعه تصویری «وطنم خوشتر» به عنوان نوازنده حضور دارند و امین فرج پور کارگردانی را به عهده داشته است.

این قطعه تصویری به تازگی با حضور حمیدرضا آداب صدابردار اثر در استودیو پاپ تولید شده و موسسه ایران مولانا آن را به عنوان خوشه ای از خرمن آلبوم «صبوحی زدگان» چند روز مانده به فصل بهار ارائه کرده است.

رسول شریفی متولد ۱۳۵۲ در شهر رفسنجان است. او آواز را نزد زنده یاد ایرج بسطامی فرا گرفت و ردیف های موسیقی ایرانی را در محضر این هنرمند شهیر شهر بم به پایان برد. رسول شریفی برای فراگیری ساز تار در کلاس های کیوان ساکت شرکت کرد. این خواننده رفسنجانی تا امروز با گروه های مختلفی  کنسرت برگزار کرده و در قالب دو گروه باربد و دلنوا و ترنم به عنوان خواننده و نوازنده ساز تار کنسرت های گوناگونی  به روی صحنه رفته است.

حضور در جشنواره موسیقی فجر و  فستیوال اکسپوی چین از جمله تجربیات ملی و بین المللی این خواننده است. شریفی با وجود فراگیری آواز ایرانی نزد ایرج بسطامی که مکتب تهران را آموزش می داد، بر اساس علاقه شخصی مکتب اصفهان را فرا گرفته و در آلبوم «صبوحی زدگان» هم آوازها را با قرائتی نزدیک به همین مکتب ارائه می دهد.  

تلفیق شعر و موسیقی از جمله آموزه های رسول شریفی در همنشینی و بهره مندی از محضر آهنگساز نام آشنای موسیقی ایرانی محمدجلیل عندلیبی است.

در آلبوم «صبوحی زدگان»، محمد جلیل عندلیبی و «افروز روستا» نوازندگی سنتور را به عهده دارند، مینو افتاده، سانوا عندلیبی، رسول بهبهانی، هادی آرزم، ارسلان کامکار، فرشید فرهمند و علی چراغچی نوازندگان ویلن هستند. سانوا عندلیبی در این اثر، علاوه بر ویلن، عود و قیچک سوپرانو هم نواخته است. اجرای ویلنسل «صبوحی زدگان» را کریم قربانی انجام داده و زنده یاد علیرضا خورشید تنها نوازنده کنترباس این اثر است. محمد جلیل عندلیبی، فرهاد عندلیبی و احمد خاک طینت دف نوازان صبوحی زدگان هستند. سالار عندلیبی سازهای تار، تارباس و تنبک آلبوم را نواخته و همخوانی را هم به عهده داشته است، همایون پشت دار، فرهاد رستمی و مجید محیط نوازندگان کمانچه و قیچک باس آلبوم هستند، زنده یاد پارسا احتشامی پور و آراس رجبی نی نواخته اند و  زنده یاد شهریار فریوسفی، رهی سینکی و ابوالفضل وثوقی به عنوان نوازنده تار در «صبوحی زدگان) حضور داشته اند.

 

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی