آلبوم موسیقی «رهرو» منتشر شد

سام بورنگ

رسانه نوا – آلبوم موسیقی «رهرو»، مجموعه تکنوازی و دو نوازی‌های «سلمان سالک» و «مجید علیزاده» در بازار موسیقی کشور منتشر شد.

این اثر شامل یازده قطعه به نام‌های مقدمه بیات اصفهان، آواز بیات اصفهان، چهار مضراب بیات اصفهان، شور خراسانی، هار مضراب شور – ابوعطا، اوج و چهارمضراب شور، آواز ابوعطا، دوضربی دشتی، آواز دشتی و فلاژوله برای تار است که به همت موسسه فرهنگی هنری آوای مهربانی منتشر شده است.

سلمان سالک در خصوص این اثر می‌گوید: اثر حاضر از دیدگاه عامیانه «سنتی» نامید می‌شود اما از دیدگاه تخصصی پایبند به ساختارهای از پیش تعیین شده در موسیقی سنتی که عمدتا در ردیف وجود دارد، نیست. از جمله تسلسل گوشه‌ها و ساختارهای ریتمیک-ملودیک آن طور که در ردیف وجود دارد در آن دیده نمی‌شود و نوازنده تابع حال و فضا به راه خود در موسیقی دستگاهی ادامه می‌دهد. از طرفی اصالت، مدنظر نوازنده بوده و به طوری که نمی‌توان گفت اثر حاضر موسیقی یرانی نیست و از موسیقی‌های دیگر متاثر بوده. چراکه در کلیت اثر چهارچوبهای موسیقی ایرانی و از جمله ساختارهای مدال مثل بیات اصفهان و شوروآوازها در آن وجود دارد اما با نگاهی متفاوت نسبت به موسیقی سنتی.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی