سیامک آقایی «یورش» را روی صحنه می‌برد

سام بورنگ

رسانه نوا – سیامک آقایی، آهنگساز و نوازنده برجسته سنتور روزهای ۸ و ۹ شهریور ماه کنسرت «یورش» را در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌کند.

به گزارش رسانه نوا، سیامک آقایی با یک رپرتوار جدید در تالار اندیشه روی صحنه می‌رود.

این اجرا به شکل گروه نوازی و با همراهی یک خواننده جوان برگزار می‌شود. اعضای گروه بدین شرح هستند: آهنگساز و سرپرست گروه: سیامک آقایی، خواننده: دانیال معمارنژاد، کمانچه: شروین مهاجر، کمانچه التو: مهرزاد اعظمی‌کیا، تار: میثم ملکی، تار باس: پیام جوانی، نی: نیما جوزی و تنبک: همایون جهانشاهی.

سیامک آقایی پیش از این به مدت ۴ سال در حال برگزاری تور «باز عشق» در سرتاسر ایران بود و پس از ۵۲ اجرا این تور با اجرا در شهر بیجار به پایان رسید. «باز عشق» علاوه بر مراکز استان‌ها در شهرهای کوچکتری همچون تربت حیدریه، ورامین، بابل، گلپایگان، مراغه، اهر، شهرضا، بهبهان، خرمشهر، امیدیه، و … اجرا شده است.

آقایی در ۵ سال گذشته در کنار تور باز عشق تمرکز جدی بر مسئله آموزش داشته و تعداد زیادی مسترکلاس در زمینه سنتور نوازی، بداهه نوازی، موسیقی ایرانی و … در شهرهای مختلف ایران برگزار کرده است.

همچنین آقایی چندین ماه است که در حال آماده سازی نسخه تصویری کنسرت «باز عشق» در تالار وحدت است. این اجرا با فرمت ۴k و توسط ۱۱ دوربین فیلمبرداری شده و مراحل فنی مفصلی را پشت سر گذاشته و به زودی منتشر می‌شود.

آقایی پیش از این هم در سال ۱۳۹۰ کنسرت «یاد باد» را در غالب یک مجموعه ویدئویی-تصویری (دو دی.وی.دی و یک سی.دی) منتشر کرد. اثری که اجرای مشترک او با سالار عقیلی و پدرام خاورزمینی (نوازنده تمبک) بود.

سیامک آقایی نوازنده برجسته سنتور دارای مدرک فوق لیسانس در رشته اتنوموزیکولوژی از دانشگاه تهران است. آموختن سنتور را در نوجوانی با رویا حلاج آغاز و در ادامه با مسعود شناسا ، پرویز مشکاتیان و محمدرضا لطفی آموخته‌های خود را تکمیل کرد. حدود یک دهه همکاری با ارکستر مشهور «جاده ابریشم» به سرپرستی «یو یاما»، همکاری با گروه‌ها و هنرمندان برجسته‌ای همچون نصیر شماء، کالین جیکوبسن، گروه اطلس (Atlas)، گروه Labyrinth Modal و ارکستر Knights … از جمله فعالیت‌های شاخص او محسوب می‌شود. سیامک آقایی در حال حاضر در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران مشغول به تدریس موسیقی ردیف-دستگاهی و نوازندگی سنتور است.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی