اجرا در تالار وحدت با در نظر گرفتن اصول علمی و به دور از کلیشه است

سام بورنگ

رسانه نوا – گروه موسیقی «مهبد» به سرپرستی و آهنگسازی سهیل مطیعا سال ۹۵ شکل گرفت و قرار است در تالار وحدت در تهران اجرا داشته باشند.

«مهبد» اولین گروهی است که در قم کنسرت برگزار کرده است. سهیل مطیعا سرپرست گروه«مهبد» درباره تفاوت فضای کار در تهران و شهرستان گفت: «فعالیت موسیقی در شهرستان تا حدی محدود تر از تهران است و فضای کار و استقبال هم مقداری کمتر و بسته تر است و به خصوص از نظر امکانات این مسئله زیاد به چشم می خورد».
او درباره احتمال لغو کنسرت های موسیقی و برخورد گروه «مهبد» در صوت چنین اتفاقی، توضیح داد: «برای من تا به حال پیش نیامده که لغو شدن کنسرتم را تجربه کنم، ولی متاسفانه برای هنرجویان عزیز و بعضی از دوستان و همکاران اتفاق افتاده که بسیار تأثر برانگیز و دلسرد کننده بوده و قضیه تنش‌های روحی هم به دنبال دارد. واکنش ما در برابر لغو کنسرت تا حدی گفتمان و مقداری اعتراض و گاهی هم سکوت خواهد بود، البته در نهایت ادب و احترام».
سرپرست گروه موسیقی «مهبد» در مورد برنامه های گروه برای اجرا در تالار وحدت گفت: «گروه ما برای اجرا در تهران و تالار وحدت، اجرایی در خور شأن مخاطب با در نظر گرفتن اصول علمی و به روز و به دور از کلیشه و تکرار خواهد بود و در یک جمله ما با قلبمان اجرا خواهیم کرد».
مطیعا در مورد سازها و سبک موسیقی گروه «مهبد» افزود: «گروه مهبد یک گروه تلفیقی است که با استفاده از سازهای سنتی و غربی در ژانری مدرن که البته همسو با فرهنگ خود ما خواهد بود قدم به عرصه موسیقی کشور گذاشته است. که امیدواریم مورد قبول مردم عزیز واقع شود و بر دلشان بشیند».
او گفت: «سخنی که از دل بر آید، لاجرم بر دل نشیند. همه دوستان هنرمند زحمت می‌کشند واقعا دستمریزاد به همه آن‌ها. من از کارهایشان لذت می‌برم. با اشاره به این نکته که هر کدام سلیقه خاص خود را دارا هستند که این یک موضوع طبیعی در کل جهانی است که ما در آن زندگی می‌کنیم. واقعا کار موسیقی عشق است و علاقه. هر هنرمندی اگر نتواند هنرش را ارائه دهد همانند یک آب راکت می شود و به مرور از بین می رود که در این راستا حمایت مسئولین و مردم نیاز است چرا که بارور شدن سطح هنر موجب بالا رفتن فرهنگ و نشاط در جامعه خواهد شد؛ چرا که هنر نقش کلیدی از نظر پرورش خلاقیت رو در یک کشور ایفا می کند».
اعضای گروه موسیقی«مهبد» ۱۸ اردیبهشت برای اولین بار در تهران و در تالار وحدت به اجرای «تلواسه های عاشقی» می‌پردازند.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی