درگذشت پدر راک اند رول در سن ۱۰۰ سالگی

امیروالا وحدتی

رسانه نوا – Dave Bartholomew، نوازنده ترومپت، آهنگساز، رهبر ارکستر، تهیه کننده و تنظیم کننده موسیقی اهل نیواورلئان امریکا در سن ۱۰۰سالگی از دنیا رفت.

او که به آثار جادوی اش در سال های ۱۹۴۹ تا ۱۹۶۳ شناخته می شود، بیش از صد نسخه از موزیک های پاپ و R&B را گردآوری کرده بود و بعنوان یکی از معماران اصلی موسیقی ای است که ما امروز آن را راک اند رول می نامیم.

پدر آرایشگر او یک نوازنده بیس در سبک جز بود؛ خودش هم در ابتدا کارش را با یک گروه محلی در کنار رودخانه می‌سی‌سی‌پی شروع کرد. در آن زمان گروه های موزیک جز، کارهای خود را پشت کامیون ها می نواختند و در سطح شهر کارشان را تبلیغ می کردند؛ دیو بارتولومئو یکی از همان کودکانی بود که بدلیل علاقه زیاد به این موسیقی، این ماشین ها را دنبال می کرد و همان موسیقی بود که باعث شد او ساز ترومپت را انتخاب کند. پیتر دیویس بزرگ، اسطوره جز، یکی از اولین معلم های او بود؛ الهام بخش بودن او بود که دیو را به یکی از رهبران تکامل راک اند رول تبدیل کرد.

پس از جنگ جهانی دوم، به همراه گروهش به عضویت لیبل امپریال رکوردز درآمد و در لس آنجلس به فعالیت پرداخت.

دیو بارتولومئو دیوانه ی موسیقی بود و در سبک شناسی رقیب نداشت چراکه به همراه پسرش یک موزیک رپ هم منتشر کرده بود؛ میلیون ها نسخه از کارهای او تا به امروز فروش رفته، شنیده شده و بارها صدر جدول بیلبورد را بدست آورده است.

میراث او، معماری و تاثیر روی موسیقی امروز آمریکاست و تاثیر او و گروهش روی سبک R&B بر هیچکس پوشیده نیست.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی