خبر سازی امی واین هاوس ۷سال پس از مرگش

رسانه نوا – به تازگی یک قطعۀ دمو از امی واین‌هاوس خوانندۀ انگلیسی تبار سرشناسی که در سال ۲۰۱۱ درگذشت در یوتیوب قرار گرفت.
این قطعه که «My Own Way» نام دارد توسط گیل کنگ که همراه جیمز مک‌میلان و مریان مورگان نویسندۀ قطعه بوده به اشتراک گذاشته شد.

کنگ می‌گوید واین‌هاوس این قطعه را سال ۲۰۰۱ وقتی برای جلب توجه کمپانی‌های موسیقی تلاش می‌کرد ضبط کرده است و ضبط آن تنها پس از سه برداشت نهایی شده.

کنگ در گفتگو با کامدن نیو ژورنال می‌گوید: «ما آهنگ‌های پاپ زیادی می‌ساختیم و آثار پاپ زیادی را از هنرمندان مختلفی که سراغ‌مان می‌آمدند تبلیغ می‌کردیم بسیاری بودند که نمی‌شد روی استعدادشان حساب کرد. دورۀ وخیمی در دنیای پاپ بود و گروه‌های افتضاح زیادی می‌آمدند که می‌بایست برای‌شان کاری می‌کردیم.»

«در این بین ایمی هم به دیدن ما آمد و تا دهانش را باز کرد ما مبهوت شدیم. به سرعت ما را شیفتۀ خودش کرد. از آن لحظه‌هایی بود که آدم حیرت‌زده می‌شود.»

دیوید جوزف، رئیس لیبل آثار واین‌هاوس در یونیورسال میوزیک پیش از این گفته بود که بسیاری از دموهای این ستاره از بین برده شده تا احتمال هرگونه انتشارات پس از مرگ او از بین برود.

جوزف سال ۲۰۱۵ به گاردین گفته بود: «این یک اقدام اخلاقی بود. استفاده از یک لاین آوازی او چیزی نیست که تحت نظارت من امکان وقوع داشته باشد و حالا تحت نظارت هر کس دیگری هم امکان‌پذیر نیست.»

اما کنگ هم با بیان این جملات از اقدام خود مبنی بر به اشتراک گذاشتن این دمو دفاع کرده است: «مدت‌ها بود که آن را داشتم. اواخر دوباره دیدمش و با خودم فکر کردم ای‌کاش این را منتشر کنم تا بقیه هم بتوانند آن را بشوند.»

ایمی واین‌هاوس خوانندۀ بااستعداد و جوان انگلیسی بود که به صدای قدرتمند کنترآلتو و آمیختن ژانرهای مختلف موسیقی در آثارش شهرت داشت. او صاحب دو آلبوم و برندۀ جوایز زیادی از جمله ۵ گرمی بود و در ۲۷ سالگی براثر مسمومیت درگذشت.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی