شکایت از اپل به دلیل فروختن اطلاعات آیتونز کاربران به شرکت‌های وابسته

امیروالا وحدتی

رسانه نوا – شرکت اپل با یک شکایت از سوی کاربرانش مواجه شده است؛ دلیل این شکایت که به دادگاه فدرال آمریکا رسیده، جمع آوری اطلاعات کاربران سرویس موسیقی اپل یا همان iTunes، و فروختن آن به شرکت های وابسته اپل است. با توجه به شکایت مطرح شده در دادگاه شما کالیفرنیا، شاکیان مدعی مبلغی حدود ۵ میلیون دلار شده اند.

«Leigh Wheaton» ،«Jill Paul» و «Trevor Paul» سه کاربر آیتیونز از ایالت میشیگان بودند که برای اولین بار این شکایت را مطرح کرده و کمپین «ترویج حمایت از حریم خصوصی کاربران» را راه اندازی کردند؛ اپل هم از یک بیلبورد شعاری در شهر لاس وگاس رونمایی کرد که روی آن نوشته شده :« آن چه که در آیفون شما اتفاق می افتد، در همانجا می‌ماند.»

در این شکایت ادعا می‌شود که اپل از طریق فروختن، اجاره دادن و انتقال اطلاعات درباره ی هر موزیکی که کاربران از iTunes Store خریده‌اند، کسب درآمد داشته است.

این اطلاعات فروخته شده شامل اسامی کامل، آدرس منازل و ژانر موسیقی مورد علاقه میلیون‌ها کاربریست که موسیقی ها را خریداری کرده‌اند.

این خبر در حالی است که در قوانین حریم خصوصی اپل گفته شده که اطلاعات خصوصی کاربران درحالیکه به هیچ شخصیتی مربوط نشود، قابل دستیابی نخواهد بود.

اپل برای پاسخگویی در ارتباط با این خبر حاضر به مصاحبه با خبرگزاری بیلبورد نشد.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی