برگزاری تور جهانی افسانه فقید موسیقی متال!

ronnie james dio

رسانه نوا – به‌زودی تور جهانی رونی جیمز دیو، خواننده و گیتاریست افسانه‌ای موسیقی هوی‌متال در اروپا آغاز می‌شود. در این تور بزرگ که از تکنولوژی هولوگرام استفاده می‌شود تماشاگران می‌توانند خوانندۀ محبوب خود را به شکلی کاملا طبیعی روی صحنه ببیند. این تور که از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی شده از ۳۰ نوامبر (مصادف با ۹ آذر ۱۳۹۶) در هلسینکی پایتخت فنلاند آغاز می‌شود و بعد از برگزاری چند کنسرت در اروپا به امریکای جنوبی، استرالیا و آسیا می‌رود، در بهار سال ۱۳۹۷ به ایالات متحده می‌رسد و در فسیتوال‌های تابستانی مختلفی شرکت می‌کند.

وندی دیو، همسر رونی جیمز دیو در گفت‌وگو با مجلۀ رولینگ استون دربارۀ این پروژه گفت: «برای تور Sacred Heart در سال ۱۹۸۶، من و رونی یک توپ شیشه‌ای درست کردیم و به شکلی از رونی فیلم‌برداری کردیم که تصویر او در این توپ ظاهر می‌شد و با تماشاچیان حرف می‌زد. این نزدیک‌ترین تجربۀ ما به یک تصویر هولوگرامی بود. رونی همیشه دوست داشت ایده‌های جدیدی را برای صحنه تجربه کند. او از هواداران دیزنی بود. من مطمئن هستم که از پروژۀ هولوگرامی ما خشنود است. این پروژه به طرفداران او فرصت دیدار دوبارۀ او را می‌دهد و طرفدارانی که هرگز او را روی صحنه ندیده‌اند هم فرصت پیدا می‌کنند برای اولین بار او را روی صحنه ببینند. امیدواریم همه از این تور که زحمات بسیاری برای آن کشیده شده لذت ببرند.»

در این تور که «بازگشت دیو» (Dio Returns) نام دارد گروه با کمپانی هولوگرام آیلوژن همکاری کرده‌اند و بسیاری از قطعات مشهور دیو مثل Holy Diver، Rainbow in the Dark، We Rock، King of Rock and Rol، Heaven and Hell و Man on the Silver Mountain اجرا می‌شود. برای اجرای قطعات از آئودیوی اجراهای زندۀ دیو در سراسر سال‌های فعالیت‌اش استفاده می‌شود و گروهی از نوازندگان که همیشه او را همراهی می‌کردند نیز روی صحنه به صورت زنده موسیقی قطعات را اجرا می‌کنند.

از تکنولوژی هولوگرام پیش از این نیز در صنعت موسیقی استفاده شده است و شاید بتوان به عنوان دو نمونه خیلی معروف از کنسرت هولوگرام توپک و هاتسونه میکو یاد کرد. کنسرت هولوگرام توپک، رپر اسطوره‌ای امریکایی که در سال ۱۹۹۶ به قتل رسید، در اپریل ۲۰۱۲ برگزار شد و شبیه به همین پروژۀ دیو بود اما میکو یک شخصیت هولوگرامی است یعنی بازسازی از هنرمندی واقعی نیست. او یک تصویر انیمیشنی به سبک و سیاق انیمه‌های ژاپنی است که در سال ۲۰۰۷ خلق شده و از آن سال تا کنون کنسرت برگزار می‌کند. صدای میکو با اپلیکیشنی که ساخته شرکت Crypton Future Media است تولید می‌شود.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی