باب دیلن برای گرفتن نوبل به سوئد نمی‌رود

سام بورنگ

رسانه نوا – آکادمی سوئد اعلام کرده که باب دیلن، خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی ماه آینده شخصا برای گرفتن جایزه نوبل به استکهلم نخواهد رفت.

این آکادمی که جایزه نوبل را اعطا می‌کند گفته که دیلن، برنده نوبل ادبیات امسال در نامه‌ای شخصی اعلام کرده به علت تعهدات از پیش تعیین شده برایش مقدور نیست که در مراسم اهدای جایزه حضور یابد.

این نهاد گفته دیلن در نامه خود نوشته که از گرفتن این جایزه بسیار مفتخر است و گفته که کاش می‌توانسته در مراسم شرکت کند. این خواننده از حالا تا ماه ژوئن سال آینده فرصت دارد درباره جایزه‌اش سخنرانی کند.

ماه گذشته اعطای جایزه نوبل ادبیات به باب دیلن تعجب بسیاری را برانگیخت. تا چند روز بعد، باب دیلن هیچ واکنشی از خود نشان نداد.

بلافاصله پس از آنکه نام این خواننده-آهنگساز ۷۵ ساله به عنوان برنده نوبل اعلام شد، او در لاس وگاس به روی صحنه رفت اما هیچ اشاره‌ای به این جایزه نکرد. او دو هفته بعد گفت خبر اهدای جایزه نوبل ادبیات به او، زبانش را بند آورده بود.

دبیر آکادمی نوبل پس از اعلام نام برنده جایزه ادبیات امسال، باب دیلن را شاعری بزرگ توصیف کرد و گفت: او ۵۴ سال است که مداوما خود را بازآفریده و هویت نوینی خلق کرده است.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی