باز خوانی «قهرمانان» دیوید بووی توسط دیپچ مود

انيسا رئوفي

رسانه نوا – گروه الکترونیک راکِ «دیپچ مود» Depeche Mode روز گذشته تور خود را در سالن فرندز شهر استکهلم با بازخوانی قطعه‌ی «قهرمانان» Heroes اثری از دیوید بووی، هنرمند افسانه‌ای موسیقی پاپ آغاز کرد. آن‌ها در پایان این کنسرت برای قطعه‌ی آنکور به اجرای این اثر کلاسیک پرداختند.دیپچ مود تا کنون از هنرمندان و گروه‌های قدیمی بزرگی مثل اورلی برادرز، راکسی میوزیک و بابی تروپ قطعاتی را بازخوانی کرده است. اما قطعه‌ی «قهرمانان» دیوید بووی اهمیت دیگری برای این گروه دارد چون به نوعی باعث و بانی پیوستن دیو گان Dave Gahan (خواننده‌ی گروه) به دیگر اعضا و تشکیل گروه دیپچ مود است. اعضای امروزی گروه دیپچ مود عبارتند از دیو گان، مارتین گور Martin Gore و اندی فلچر Andy Fletcher اما این گروه در واقع در سال ۱۹۸۰ تشکیل شد و قبل از آن گور و فلچر همراه با عضو دیگری به نام وینس کلارک Vince Clarke گروهی داشتند که «کامپوزیشن او ساوند» Composition Of Sound نام داشت و دیو گان در گروه دیگری به نام «فرنچ لوک» French Look کارهای مربوط به صدا را انجام می‌داد. یک شب در مارچ ۱۹۸۰ هر دو گروه در مکان مشترکی مشغول تمرین بودند. ردموند نوازنده‌ی سینتی‌سایزر گروه فرنچ لوک به دیو گان اصرار می‌کند که بخواند و او به همراهی سایرین قطعه‌ی «قهرمانان» بووی را می‌خواند. وینس کلارک که صدای او را از اتاق کناری می‌شنود از او خوشش می‌آید و به این ترتیب دیو گان به گروه آن‌ها می‌پیوندد با آمدن گان گروه جدیدی به نام «دیپچ مود» تشکیل می‌شود و وینس بعد از مدتی گروه را ترک می‌کند. دیو گان خود در مصاحبه‌ای با استیون دالتون درباره‌ی آن شب می‌گوید: «آن شب من آهنگ بووی را خواندم و اتاق بغلی هم گروه دیگری تمرین می‌کردند. حدود یک هفته‌ی بعد وینس کلارک (عضو گروه کامپوزیشن) با من تماس گرفت و پرسید این صدای تو بود؟ و من جواب دادم بله، در واقع چند نفر بودیم که با هم می‌خواندیم اما من گفتم که صدای من بوده»
دیپچ مود قبلا هم یک بار در سال گذشته در نیویورک قعطه‌ی «قهرمانان» دیوید بووی را بازخوانی کرده بود. این اجرا ضبط شده اما هنوز منتشر نشده است.
گروه انگلیسی دیپچ مود که به مناسبت انتشار «اسپیریت» Spirit، آلبوم جدیدشان در تور بین‌المللی به سر می‌برند روز گذشته در کشور سوئد کنسرت داشتند و پس از آن به شهر آمستردام در شهر هلند خواهند رفت. آن‌ها در اجراهای این تور بسیاری از قطعات قدیمی خود را در کنار قطعات جدید آلبوم اجرا می‌کنند و دیشب تاریخ تور خود را در امریکای شمالی هم اعلام کردند. تور امریکای شمالی از ۲۳ آگست مطابق با اول شهریور ۹۶ آغاز خواهد شد و تا اواخر اکتبر سال جاری میلادی ادامه خواهد داشت.
این گروه که از سال ۱۹۸۰ تا کنون فعالیت می کند همچنین به تازگی موزیک ویدئویی برای یکی از آهنگ‌های جدیدشان به نام «انقلاب کو؟» منتشر کرده‌اند.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی