اهدای جایزه لژیون دونور، بالاترین نشان افتخار فرانسه به التون جان

امیروالا وحدتی

رسانه نوا – روز جمعه، التون جان، اسطوره موسیقی جهان، موفق به دریافت جایزه لژیون دونور فرانسه از طرف امانوئل مکرون، رییس جمهور این کشور شد. دلیل اهدای این جایزه به او، کمک به تحقیقات و مراقبت در مقابل بیماری ایدز بیان شده است.

مراسم اهدای این جایزه توسط رییس جمهور این کشور در کاخ الیزه پاریس و در مقابل هزاران نفر برگزار شد.

امانوئل مکرون ضمن یاد کردن از التون گفت که او شخصیتی است که می تواند برای همگان یک الگو باشد و در مقابل همسر التون جان و دو فرزندش، این نشان را به سینه ی او نصب کرد.

التون جان نیز از این موقعیت استفاده کرد و سخنی رو به رهبران جهان و جوانان، برای تشویق به مبارزه با ایدز، سل و مالاریا ابلاغ کرد. همچنین به این نکته اشاره داشت که ۲۷میلیون نفر در سال ۲۰۱۶ و با کمکی بالغ بر ۱۳ میلیارد یورو، توانسته اند که از پس بیماری هایشان بربیایند و افزود:« ما باید بهتر کار کنیم تا این اتفاق به یک امر غیرممکن تبدیل شود؛ موفقیت ضروریست و اهمیت ویژه ای برای من دارد. این مبارزه، هرروز قدرت فوق اعاده روح انسان را بیان می کند و همین روح قوی است که من را تا دریافت جایزه لژیون دونور همراهی کرد.»

التون جان صاحب یک مرکز مبارزه با ایدز می باشد که ۲۵سال است به فعالیت می پردازد و تا به حال ۴۵۰میلیون یورو برای مبارزه با این بیماری فراهم کرده است.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی