تاریک و روشن زندگی اریک کلپتون

انيسا رئوفي

رسانه نوا – شبکه‌ی تلویزیونی شوتایم اولین تریلر فیلم Eric Clapton: Life in 12 Bars را به نمایش گذاشت. این فیلم مستند که درباره‌ی اریک کلپتون، یکی از سرشناس‌ترین و معتبرترین نوازندگان گیتار است در جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم تورنتو برای اولین بار اکران می‌شود.

تریلر(آنونس) این مستند با افسانه‌ی موسیقی بلوز، بی‌بی کینگ فقید آغاز می‌شود که در حال ستایش رفیقش، کلپتون است. بعد تصاویر آرشیوی منتشر نشده‌ای از سراسر زندگی این هنرمند به نمایش گذاشته می‌شود که بخش‌های مختلفی از زندگی او از جمله، دوران کودکی، دوران همکاری با گروه کریم، دوران قطعه‌ی مشهور «لیلا» و بعد هم دوران فعالیت‌های انفرادی او را نمایش می‌دهد.

در بخش دیگری از این تریلر ، صدای کلپتون را روی تصاویر می‌شنویم که می‌گوید: «من می‌دانستم با بقیه فرق دارم اما نمی‌دانستم چرا» و بعد تعدادی از هم‌نسلانش شرح می‌دهند که او چطور تغییرات انقلابی در نوازندگی گیتار ایجاد کرده است.

مستند Life in 12 Bar همچنین به بخش‌های تاریک‌تری از زندگی این نوازنده نیز ورود می‌کند مثل درگیری او با مواد مخدر و الکل و بعد هم مرگ تراژیک کانر، پسر ۴ ساله‌اش در سال ۱۹۹۱٫

تهیه‌کنندگان فیلم پیش از این اعلام کرده بودند که مقدار زیادی مستندات آرشیوی شخصی در اختیار لی‌لی فینی زانوک، کارگردان فیلم قرار داده شده که حاوی کلیپ‌هایی از اجراهای مختلف، عکس‌های مهم، پوستر‌ کنسرت‌، نامه‌های دست‌نویس و خاطرات شخصی است.

این فیلم مستند پس از اینکه در جشنواره‌ی تورنتو اکران افتتاحیه‌ی خود را سپری کند در روز دهم ماه فوریه سال ۲۰۱۸ (مصادف با ۲۱ بهمن ۱۳۹۶) از شبکه تلویزیونی شوتایم پخش خواهد شد.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی