جی زی و ماجرای قتل سیاهپوست ۱۷ ساله

رسانه نوا – سریال Rest in Power که مستندی به تهیه‌کنندگی جی زی رپر سرشناس امریکایی است اولین تیزر تبلیغاتی خود را منتشر کرد.
جی زی، موزیسین ۴۸ ساله امریکایی، که در کنار موسیقی تجارت بسیار موفقی دارد، این روزها مشغول پروژۀ یک سریال کوتاه است که داستان جنجال‌برانگیز کشته‌شدنِ تریوان مارتین، جوان ۱۷ ساله سیاه پوست را دنبال می‌کند.

تریوان مارتین جوان دبیرستانی امریکایی-افریقایی‌تبار بود که سال ۲۰۱۲ با شلیک گلولۀ جرج زیمرمن، پلیس محلی، در ایالت فلوریدا به قتل رسید. زیمرمن با اینکه مارتین هیچ اسلحه‌ای همراه نداشت مدعی دفاع شخصی شد و دادگاه قتل را غیرعمدی تشخیص داد. این پرونده اعتراضات زیادی را علیه رفتار پلیس امریکا با شهروندان امریکایی-افریقایی برانگیخت و بسیاری از شهرهای امریکا صحنۀ تظاهرات علیه حکم دادگاه شد.

در سال ۲۰۱۴ کتابی با نام Suspicion Nation به نگارش لیسا بلوم به ماجرای این پرونده پرداخت. پس از آن سایبرینا فولتن و تریسی مارتین، پدر ومادر تریوان، ۵ سال پس از حادثه، کتابی غیرداستانی با نام Rest in Power: The Trayvon Martin Story را دربارۀ ماجرای مرگ فرزندشان منتشر کردند (۲۰۱۷) و در سال ۲۰۱۸، ساخت سریال کوتاهی بر اساس کتاب اول آغاز شد که نام کتاب دوم را برخود داشت. جی زی به عنوان تهیه‌کنندۀ اجرایی در این سریال حضور دارد.

جی زی و همسرش بیانسه ۹ فوریه ۲۰۱۸ در راهپیمانی ششمین سالگرد مرگ مارتین در کنار پدر و مادر این قربانی جوان حضور پیدا کردند.

اواخر سال گذشته میلادی زیمرمن در گفتگو با The Blast جی زی را تهدید کرد و مدعی شد خانوادۀ او از جانب مایکل گاسپارو تهیه‌کنندۀ دیگر سریال برای مصاحبه تحت فشار قرار گرفته است. او گفت جی زی را خوراک تمساح می‌کند. جی زی در یادبود این حادثه والدین مارتین را ستایش کرد و گفت: «ما می‌خواهیم مطمئن باشیم که همچنان ایستاده‌ایم، حمایت می‌کنیم و هرگز فراموش نخواهیم کرد که تریوان همچون نوری برای این مردم بود تا دیگر هیچکس متحمل رنجی که این اشخاص [پدر و مادر تریوان] کشیدند نشود.»

تریلر این سریال که به تازگی منتشر شده تیترهایی را نمایش می‌دهد که آن زمان در رسانه‌ها دربارۀ این پرونده چاپ شده بود. پخش این سریال مستند ۶ قسمتی در ماه جولای ۲۰۱۸ مصادف با تابستان ۹۷ آغاز خواهد شد.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی