جان کارپنتر بهترین آثار هیت خود را منتشر می‌کند

 

رسانه نوا – جان کارپنتر، فیلم‌ساز و آهنگ‌ساز سرشناس امریکایی تا کنون دو آلبوم با نام Lost Themes منتشر کرده که هر دو موسیقی الکترونیک مینیمالیستی هستند و البته برای فیلم ساخته نشده‌اند. اما او به زودی آلبومی منتشر خواهد کرد که بازسازی تعدادی از بزرگترین هیت‌هایش هستند.این آلبوم که Anthology: Movie Themes 1974 – ۱۹۹۸ نام دارد مجموعه‌ای است از ۱۳ قطعه که برگرفته از بهترین موسیقی متن‌های کارنامه‌ی سینمایی اوست. این آلبوم از جمله شامل قطعه‌ی اصلی موسیقی متن فیلم‌های هالووین، فرار از نیویورک و حمله به کلانتری ۱۳ است و با همکاری پسرش، کودی کارپنتر، پسرخوانده‌اش، دنیل دیویس ضبط شده است. کودی و دنیل هر دو در آلبوم قبلی کارپنتر حضور داشتند. این مجموعه موسیقی متن‌هایی را از فیلم کم‌هزینه‌ی «ستاره‌ی تاریک» (۱۹۷۴)، «خون‌آشامان» (۱۹۹۸) و همچنین بازاجرایی از موسیقی انیو موریکونه برای فیلم «موجود»ِ کارپنتر را شامل می‌شود و روز بیستم اکتبر (۲۸ مهر ۱۳۹۶) روانه‌ی بازار خواهد شد.
کارپنتر در گفت‌وگویی با مجله‌ی رولینگ استون می‌گوید: «کار موسیقی فیلم برای من از مدرسه آغاز شد. چون آدم وقتی فیلم دانشجویی می‌سازد پول ندارد، مجبور است دوستانش را بیاورد تا برایش بازی کنند و خودش هم فیلم‌برداری را برعهده بگیرد. من هم برای اولین فیلمم وقتی دیدم هیچ پولی برای موسیقی ندارم مشغول کار شدم و خودم موسیقی متن اولین فیلمم را ساختم.»
اولین قطعه‌ای که کارپنتر از آلبوم منتشر می‌کند قطعه‌ی اصلی فیلم ترسناک او در سال ۱۹۹۴ به نام «در کام جنون» است. او می‌گوید: «من با جیم لانگ روی موسیقی متن فیلم در کام جنون کار کردم… من با قطعه‌ی سنگین متالی مشغول کار شدم که از «مرد شنی وارد می‌شود»، اثر متالیکا الهام گرفته بود. دیو دیویس یکی از دوستانم گیتار اصلی را می‌زد و حالا بعد از ۲۰ سال پسرش، دنیل گیتارها را می‌زند. این یکی از قطعات مورد علاقه‌ی من است.»
کارپنتر بعد از انتشار آلبوم توری هم برای اجرا آن برگزار خواهد کرد که بلیت‌های آن از چند روز دیگر به فروش می‌رسد. این تور از ۲۹ اکتبر آغاز می‌شود و تا ۱۹ نوامبر ادامه دارد.
جان کارپنتر کارگردان، فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده و تدوینگر ۶۹ ساله‌ی هالیوودی است که به خاطر ساخت آثاری در ژانر وحشت شهرت دارد. پدر جان موسیقی‌دان بود و او خود در جوانی به سینما علاقمند شد و اولین فیلمش را در سال ۱۹۷۴ ساخت و تا به امروز بیش از ۲۰ فیلم را در کارنامه‌ی خود ثبت کرده است.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی