نیل یانگ و انتشار قطعاتی که ۴۰ سال مسکوت ماندند

نیل یانگ

رسانه نوا – روز جمعه ۸ سپتامبر برابر با ۱۷ شهرویور ماه جاری نیل یانگ آلبومی جدیدی منتشر می‌کند که سال ۱۹۷۶ در مالیبو کالیفرنیا ضبط شده است. این آلبوم که Hitchhiker نام دارد، سی و هشتمین آلبوم استودیویی این هنرمند افسانه‌ای موسیقی راک است.

به گزارش رسانه نوا، قطعاتی که در این آلبوم گنجانده شده به شکل پراکنده در ۴۰ سال گذشته منتشر و یا بعضا به شکل زنده اجرا شدند اما دو قطعه از این مجموعه با نام‌های «Give Me Strength» و «Hawaii» تا کنون به هیچ صورتی ارائه نشده بودند. این آلبوم حاوی ۱۰ قطعه است که همگی در سال ۱۹۷۶ ضبط شدند.
نیل یانگ و تهیه کننده این آلبوم (David Briggs) مابین سال‌های ۱۹۷۶ و ۱۹۷۷ به مدت یک ماه تمام درگیر ضبط کارهایی از نیل یانگ بودند اما آنطور که یانگ به خاطر می‌آورد تمام قطعات این آلبوم در یک شب ضبط شده است: « این (کل آلبوم) یک قطعه کامل بود. با اینکه من در آن قطعات گیر کرده بودم و این حالت در شیوه اجرای من در این آلبوم مشخص است اما همه قطعات را پشت سر هم اجرا کردم.ما فقط برای سیگار کشیدن، نوشیدنی و غذا مکث می‌کریدم و یک سره پشت هم کارها را نواختیم و بریج(پردیوسر) هم در اتاق فرمان بود و بر اساس سلیقه خودش و با دستگاه (میکسر) مورد علاقه‌اش همان جا زنده کار را میکس می‌کرد».
نیل یانگ یکی از بزرگ‌ترین هنرمندان به جا مانده از نسل طلایی دهه ۱۹۶۰ میلادی است او در آستانه ۷۲ سالگی بر خلاف اغلب هم‌نسلانش لحن اعتراضی در آثارش را حفظ کرده است و همین دو سال پیش آلبومی معترض به صنعت نوین کشاورزی منتشر کرد.
«هیچ‌هایکر» که به نوعی بازسازی فضاهای نوستالژیک یانگ برای طرفدارنش است، روز جمعه به شکل رسمی منتشر می‌شود.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی