تور کنسرت‌های «Radiohead» در بیست سالگی آلبوم تاریخ ساز گروه

رسانه نوا – گروه «Radiohead» در سال جدید مشغول برگزاری دور جدید تور کنسرت‌هایش است و تاکنون بلیت نیمی از اجراهایش به اتمام رسیده است.

ردیوهد به مناسبت بیست سالگی «اوکی کامپیوتر»، آهنگ‌هایی از این آلبوم تاریخ‌ساز که مدتها به صورت زنده اجرا نشده بودند را به لیست قطعات اجرایی اضافه کرده است که این حرکت با استقبال مخاطبان نیز همراه شده است.

این گروه پرطرفدار تا پایان ماه جولای تور کنسرت‌هایش را در آمریکا، انگلستان، نروژ، دانمارک، ایتالیا، اسکاتلند، هلند، بلژیک و لهستان برگزار می‌کند.

این گروه سال گذشته نهمین آلبومش را با عنوان «A moon shaped pool» یا برکه‌ای به شکل ماه در یازده قطعه منتشر کرد. این آلبوم الکترو آکوستیک تجربه‌ای بسیار متفاوت نسبت به اثر قبلی گروه که سال ۲۰۱۱ منتشر شد؛ قلمداد می‌شود.

همچنین آلبوم «اوکی کامپیوتر» سومین آلبوم استودیویی گروه آلترنتیو راک انگلیسی ریدیوهد است که در ۱۶ ژوئن ۱۹۹۷ منتشر شد. ریدیوهد این آلبوم را در روستاهای آکسفوردشایر و باث به همراه نایجل گادرک تهیه کننده گروه، ضبط کرد.

اوکی کامپیوتر در زمان انتشارش در بریتانیا توانست به صدر جدول پرفروش‌ها برسد و در آمریکا نیز با قرار گرفتن در رتبه بیست و یکم چارت بیلبورد، رکورد گروه را بشکند. آلبوم باعث شهرت بیش از پیش گروه شد و به فروش بی‌سابقه‌ای رسید. اوکی کامپیوتر همچنین نقدهای مثبتی از جانب منتقدین دریافت کرد و به عنوان یکی از بهترین آلبوم‌های تاریخ شناخته می‌شود. برخی نشریه‌ها مانند ان‌ام‌ای، ملودی میکر، اسپین، آلترنتیو پرس، پیچفورک مدیا و تایم نام این آلبوم را در لیست بهترین آلبوم‌های دهه ۱۹۹۰ میلادی و برترین آلبوم‌های تمام دوران قرار داده‌اند.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی