رینبو باز هم روی صحنه رفت

رسانه نوا – کنسرت گروه Rainbow همراه با Ritchie Blackmore، آهنگساز، گیتاریست و بنیانگذار این گروه در لندن برگزار شد.فستیوال یک روزه‌ی راک در استادیوم O2ی لندن در دومین سال برگزاری‌اش ریچی بلک‌مور گیتاریست رینبو را در گروه جدید رینو روی استیج خود دید. این فستیوال سال گذشته میلادی که اولین سال برگزاری‌اش بود میزبان الیس کوپر و گروه دارکنِس بود. امسال گیتاریست پیش‌کسوت ریچی بلک‌مور که اخیرا گروه رینبو را دورهم جمع کرده از اجرا کنندگان اصلی بود.
گروه رینبو ماه گذشته بعد از دو دهه سکوت آثار جدیدی منتشر کرد که شامل دو قطعه به نام‌های Land Of Hope And Glory و I Surrender ( بازخوانی قطعه‌ای از همین گروه در سال ۱۹۸۱) بود. در نسخه‌ی جدید از این آهنگ رونی رومرو به عنوان خواننده حضور دارد.
در سال ۲۰۱۵ گروه رینبو اعلام کردم که قصد دارد در تابستان ۲۰۱۶ اجراهایی را تحت عنوان Ritchie Blackmore’s Rainbow برگزار کند و با این حساب کنسرت آن‌ها اولین اجرا بعد از سال ۱۹۹۷ می‌شد که گروه به طور رسمی منحل شده بود. البته تمام اعضای پیشین گروه مثل دیو، بونت یا ترنر بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۵ که گروه جدید رینبو شکل بگیرد قطعاتی از این گروه را در کنسرت‌های خودشان اجرا می‌کردند اما اولین کنسرت رسمی گروه رینبو با عنوان جدیدش که نام ریچی بلک‌‌مور را در خود داشت درست یک سال پیش یعنی جون ۲۰۱۶ (خرداد ۹۵) در فستیوال Monsters of Rock برگزار شد و بعد از آن دو اجرای دیگر یکی در آلمان و دیگری در انگلستان برگزار شد و در مجموعِ این سه اجرا، ۶۰ هزار نفر به تماشای رینبو نشستند. بعد از این اجراها بلک‌مور گفت که گروه هیچ برنامه‌ای برای ضبط آثار جدید یا برگزاری تور دیگری ندارد اما بعد در اوایل سال ۲۰۱۷ به مجله‌ی Burrn! گفت که تصمیم خود را عوض کرده و می‌خواهد برای اجرای آهنگ‌های قدیمی دوباره این گروه را دور هم جمع کند. او همچنین خبر از ضبط دو آهنگ جدید توسط گروه داد.
در گروه جدید رینبو، رومرو، جنس یوهانسون، دیوید کیث درامر گروه بلک‌مورز نایت، باب نووو و دو خواننده‌ی بک‌وکال حضور دارند. بلک‌مور که ظاهرا از تحسین‌گران رومرو خواننده‌ی جدید گروه است در گفت‌وگو با مجله‌ی برن درباره‌ی او گفت: «وقتی صدای او را شنیدم به نظرم رسید مناسب‌ترین شخص برای خواندنِ آهنگ‌های رینبو در دوره‌ی رونی جیمز دیو است. او همه‌کاره است و می‌تواند مثل فردی مرکوری، دیو یا گراهام بونت بخواند»
همچنین او درباره‌ی دعوت نکردن جو لین ترنر، خواننده‌ی سابق رینبو برای این پروژه گفت: «علت این بود که احساس می‌کردم طرفداران اروپایی رینبو بیشتر دوست دارند آهنگ‌های دوره‌ی دیو را از این گروه بشنوند»
گروه رینبو در اجرای روز فستیوال STONE FREE در لندن قطعات بسیار محبوبی مثل Soldier Of Fortune و Stargazer (از گروه‌های دیپ پرپل و رینبو) اجرا کردند.
آن‌ها در پایان اجرا سه قطعه را به عنوان بیز اجرا کردند که شامل قطعات بسیار محبوب Burn، Catch The Rainbow و Smoke on The Water از آثار گروه افسانه‌ای دیپ‌ پرپل بود.
این گیتاریست و خواننده‌ی صاحب نام موسیقی راک بعد از این هم اجراهایی در منچستر، گلاسگو و برمینگهام خواهد داشت که به ترتیب در تاریخ‌های ۲۲، ۲۵ و ۲۸ جون خواهد بود. (۱، ۴ و ۷ تیر)

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی