ستارۀ رپ سالانه شهریۀ دانشگاه دو دانشجو را تامین می‌کند

استورمزی

رسانه نوا – استورمزی اعلام کرد که از این پس بورسیه‌ای به نام خودش وجود خواهد داشت که هزینۀ تحصیل در کمبریج را برای دو دانشجوی سیاه‌پوست بریتانیایی تامین می‌کند.

بورسیۀ استورمزی شامل تمام شهریه‌های دانشگاه کمبریج برای ۴ سال بعلاوه هزینه‌هایی است که دانشجو در این مدت باید بپردازد.

او در شرح این ابتکار عمل گفت: «بسیار مهم است که، علی‌الخصوص، دانشجویان سیاه‌پوست بدانند ورود به چنین دانشگاهی صد در صد یک گزینه پیش روی آنها است.»

این خواننده و رپر سرشناش انگلیسی در سال جاری هزینه را برای دو دانشجو پرداخت می‌کند و در سال آتی یعنی ۲۰۱۹ نیز بورسیه ای برای دو دانشجوی دیگر خواهد پرداخت. البته او شخصا بورسیه یک دانشجو را در سال جاری تامین کرد و پس از اینکه اعلام کرد چنین قصدی دارد کمپانی یوتوب اعلام آمادگی کرد تا از او در این کار خیر پشتیبانی کند و بورسیۀ دانشجوی دوم را برعهده گرفت.

استورمزی زمانی تصمیم به این اقدام گرفت که دانشگاه کمبریج به دلیل کمبود دانشجوی سیاه‌پوست، آسیایی و نژادهای در اقلیت با انتقادات شدیدی مواجه شد چنانچه در سال ۲۰۱۷ تنها ۸۵ دانشجوی سیاه‌پوست برای دوره‌های کارشناسی پذیرفته شدند. در ماه جون این دانشگاه برای افزایش تعداد دانشجویان سیاه‌پوستی که برای ثبت‌نام اقدام می‌کنند از مدارس و والدین تقاضای کمک کرد.

اقدام کمبریج درست بعد از آن بود که روزنامۀ فایننشال تایمز فاش کرد دانشکده‌های متعلق به کمبریج از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ هیچ دانشجوی سیاه‌پوستی را ثبت‌نام نکرده‌اند.

فرم تقاضای دریافت بورسیه استورمزی باید حتما تا ۳۰ اگست یعنی حدود دو هفته دیگر از جانب متقاضیان ثبت شود و دانشجوی نهایی توسط افرادی از پنل دانشگاه کمبریج انتخاب می‌شود.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی