فرار مالیاتی خواننده U2 لو رفت!

رسانه نوا – نام بونو، خوانندۀ گروه پرطرفدار U2 در «اسناد پارادایز» که به‌تازگی به بیرون درز کرده است دیده می‌شود. طبق ادعای این اسناد بونو از یک کمپانی در مالت برای سرمایه‌گذاری در لیتوانی استفاده کرده است.رهبر گروه سرشناس U2 از این کمپانی که به پرداخت مالیات اندک معروف است استفاده کرده تا مبلغ ۵٫۱ میلیون پوند را برای خرید سهام یک مرکز خرید در سال ۲۰۰۷ بپردازد. در جمهوری مالت کمپانی‌ها تنها ۵ درصد مالیات پرداخت می‌کنند.

نمایندۀ بونو در پی انتشار این اسناد، انجام هرگونه عمل خلاف قانون از جانب این هنرمند را تکذیب کرد و به گاردین گفت: «بونو یک سرمایه‌گذار غیرفعال در شرکت Nude Estates در مالت است. شرکتی که قانونی ثبت شده است…»

این خوانندۀ ایرلندی علی‌رغم انجام فعالیت‌های خیریه‌ای پیش از این نیز به خاطر شایعاتی دربارۀ فرار مالیاتی مورد سوءظن فعالان اجتماعی قرار گرفته بود. منتقدان او می‌گفتند اگر مالیات‌های U2 در ایرلند باقی می‌ماند می‌توانست به ریشه‌کن کردن فقر کمک کند. در جشنوارۀ گلاستنبری سال ۲۰۱۱ نیز یکی از معترضان با بنری که به شیوۀ خلاقانه‌ای به عدم پرداخت مالیات توسط این گروه اشاره می‌کرد در میان جمعیت حاضر شد. روی این بنر نوشته شده بود «U Pay Tax 2» به معنی «تو هم مالیات بده».

اسناد پارادایز که عمدتا توسط یک شرکت فراساحلی به بیرون درز کرده است حاوی ۱۳٫۴ میلیون سند است و توسط روزنامه آلمانی زودویچه سایتونگ بدون ذکر منبع فاش شده است. مراکز مالی فراساحل در اصل به این معنی است که افراد یا شرکتها می‌توانند خارج از حوزه قضایی کشور خودشان، پول، اموال یا منفعت را به این حوزه‌های قضایی منتقل کنند و از مزیت مالیات کم بهره‌مند شوند.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی