پنجمین آلبوم استودیویی استیون ویلسون منتشر می‌شود

استیون ویلسون
انيسا رئوفي

رسانه نوا – جدیدترین اثر استیون ویلسون، آلبومی استودیویی با نام To the Bone، روز هجدهم اگست مصادف با ۲۷ مرداد ۹۶ منتشر می‌شود.
این اثر پنجمین آلبوم استودیویی استیون ویلسون با مدت زمان حدود یک ساعت و یازده ترک است. آخرین اثری که پیش از این از ویلسون منتشر شد مینی آلبومی به نام ½۴ بود که در سال ۲۰۱۶ روانه‌ی بازار شد و چهارمین آلبوم استودیویی او در سال ۲۰۱۵ منتشر شد. با این حساب، آلبوم جدید با فاصله‌ی دو سال و نیم از آلبوم استودیویی قبلی تولید می‌شود.

براساس گفته‌ی استیون ویلسون اثر جدید او الهام گرفته از آلبوم‌های پروگرسیو پاپی است که در دوران جوانی او منتشر شده‌اند، آلبوم‌هایی چون So از پیتر گبریل، Hounds of Love از کیت بوش، The Colour of Spring از تاک تاک و The Seeds of Love از تی‌یرز فور فی‌یرز. از آلبوم جدید ۵ تک‌آهنگ پیش از این در سال ۲۰۱۷ منتشر شده است که آخرین آن‌ها به نام Refuge چند روز پیش یعنی دوازدهم مرداد منتشر شد. ویلسون خود در این پروژه نقش تهیه‌کننده را نیز در کنار پل استیسی برعهده دارد.

برخورد منتقدان با این آلبوم در مجموع مثبت بوده و در متاکریتیک بر اساس شش نقد منتشر شده ۸۱ امتیاز کسب کرده است. مجله‌ی آنکات آن را با جمله‌ی «پنچمین ال‌پیِ انفرادی ویلسون اثری بلندپروازانه و باشکوه در سبک پروگرسیو پاپ است» ستوده است. رادیوی پلنت راک (Planet Ruck) پنج ستاره‌ی کامل به آلبوم داده و با جمله‌ی «شاهکار پروگرسیو استیون ویلسون متولد شد» خبر انتشار آلبوم را منتشر کرده است. جوردن بلام منتقد مجله‌ی «ربل نویز» نوشته: « To the Bone هم در جایگاه خود آلبوم فوق‌العاده‌ای است و هم افزوده‌ی مناسبی برای بدنه‌ی آثار ویلسون محسوب می‌شود»

در این آلبوم، در کنار ویلسون به عنوان خواننده، هنرمندان دیگری مثل سوفی هانگر (خواننده‌ی قطعه‌ی Song of I)، نینت تیب (در دوقطعه به عنوان خواننده‌ی اصلی و دو قطعه به عنوان خواننده‌ی پس‌زمینه) حضور دارند

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی