انتشار اولین آلبوم شخصی بیورن مه یر توسط کمپانی ای سی ام

مه یر
انيسا رئوفي

 

رسانه نوا – در حالیکه بیورن مه‌یر بیسیست سوئدی- سوئیسی برای اجرای زنده در اخرین روز فستیوال «بداهه‌نوازی پیانو» در ایرن به سر می‌برد، کمپانی معتبر ای ‌سی ‌ام اولین آلبوم مستقل این هنرمند را منتشر کرد.این آلبوم که Provenance نام دارد در واقع اولین آلبوم سولوی گیتار باس در کارنامه‌ی انتشارات کمپانی ای ‌سی ‌ام و اولین آلبوم انفرادی این هنرمند برجسته است.
مه‌یر، هنرمند ۵۲ ساله‌ متولد سوئد، آهنگساز و نوازنده گیتار باس سال‌ها است که به عنوان هنرمندی مستقل با پروژه‌های متعدد موسیقایی همکاری می‌کند. او بنیانگذار گروه بازار بلو در شهر استکهلم سوئد است و از جمله مهمترین همکاری‌های او در این سال‌ها می‌توان به همکاری او با گروه رونین، گروه بازار (به سرپرستی آزیتا حمیدی) و همکاری با انور براهم، نوازنده‌ی برجسته عود اشاره کرد.

مه‌یر نوازندگی را با ساز ترومپت آغاز کرد و بعدها به گیتار علاقمند شد. در ۱۸ سالگی نوازندگی گیتار بیس را به شکل جدی آغاز کرد و تا ۲۴ سالگی کاملا حرفه‌ای شد. در سال ۱۹۹۶ به سوئد مهاجرت کرد و در سال ۲۰۰۳ همراه با آزیتا حمیدی، هارپ‌نواز ایرانی bazaarpool را راه‌اندازی کردند که یک شبکه ارتباطی میان هنرمندان و انتشارات موسیقی است. آنها سال‌ها در کنار یکدیگر سفر کردند و تجربه‌ی همکاری با هنرمندان زیادی را در کارنامه‌ی کاری خود ثبت نمودند.

مه‌‌یر تا کنون بارها به ایران سفر کرده و در تهران در کنار هنرمندان مختلفی روی صحنه رفته است. همچنین آلبومی نیز از هم‌نوازی او در کنار ساموئل روهرر و کلاوس گزینگ با عنوان «آمیرا» در ایران منتشر شده است.

مه‌یر پیش از این در شش آلبوم از کمپانی ای‌سی‌ام همکاری داشته که دو آلبوم متعلق به انور براهم نوازنده‌ی صاحب‌نام تونسی و چهار آلبوم دیگر متعلق به گروه Nik Bärtsch’s Ronin است.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی