نوازنده‌ی «پرل جم» : انتقاد از ترامپ و کاخ سفید حق قانونی ماست

رسانه نوا – گروه راک امریکاییِ پرل جم، به انتقادات تندی که هفتۀ گذشته دربارۀ پوستر یکی از اجراهای اخیرشان در جریان بود پاسخ داد.

این گروه سرشناس که از سال ۱۹۹۰ تا کنون فعالیت می‌کند در هفتۀ گذشته به خاطر یکی از پوسترهایش با انتقاد شدید روبه‌رو شد. در این پوستر کاخ سفید را در حال سوختن می‌بینیم و در بخشی دیگر از تصویر عقابی سفید را که بالای سر جسد پوسیدۀ دونالد ترامپ، به تصویر کشیده شده است.

این پوستر برای اجرای پرل جم در روز ۱۳ اگست در میزولا، مونتانا، به‌دست جف امنت (بیسیست گروه) و بابی براون طراحی شده و با توجه به اینکه عواید حاصل از کنسرت در استادیوم واشنگتن گریزلی برای کمک به کمپینِ سناتور جان تستر برای انتخاباتِ مجدد تخصیص داده شد کاملا مبرهن است که منظور از این تصویر سازی نشانه گرفتن دونالد ترامپ بوده است.

از جمله منتقدان این گروه مت روزندیل، سیاستمدار جمهوری‌خواه و مخالف سناتور تستر بود که این پوستر را «زننده و سزاوار سرزنش» توصیف کرد.

گروه پرل جم امروز، در پی انتقادات مذکور مستقیما از اقدام خود دفاع کرد و انتقاد از ترامپ را با استناد به قانون اساسی امریکا از جمله حقوق خود دانست. در همین راستا جف امنت به مجلۀ رولینگ استون گفت: «نقش هنرمند آن است که مردم را به فکر و ادراک وادارد و حکومت فعلی ما را به [این] فکر و ادراک وا داشته است… من تنها ایده‌پرداز این پوستر بودم و از تمام تفسیرها و مباحثه‌هایی که برانگیزد استقبال می‌کنم.»

این گروه پیش از این نیز سابقۀ انتقاد از رئیس جمهور امریکا را دارد چنانچه در ماه گذشته میلادی (جولای ۲۰۱۸) بادکنک معروف ترامپ در یکی از اجراهای این گروه خارج از شهر لندن درست یک روز بعد از تظاهرات ضدترامپ به آسمان فرستاده شد. این بادکنک ۶ متری که ترامپ را در چهرۀ کودکی خشمگین نشان می‌دهد برای تظاهراتی علیه حضور ترامپ در لندن ساخته شده بود و همزمان با سفر این رئیس جمهور به لندن کنار ساختمان پارلمان افراشته شد.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی