برندگان شصتمین دوره گِرمی بامداد امروز معرفی شدند

جایزه گرمی

رسانه نوا – برونو مارس با دریافت ۶ جایزه فاتح اصلی شصتمین مراسم جایزه گرمی بود. برونو مارس توانست با دریافت سه جایزه اصلی (از چهار جایزه اصلی) ؛«بهترین ترانه سال» و «بهترین اثر(Record) سال» و «بهترین آلبوم سال»، به عنوان موفق‌ترین هنرمند بامداد امروز سالن «مدیسون اسکوائر گاردن»ِ نیورک را ترک کند. مارس در ۶ شاخه نامزد دریافت گرمی بود و با دریافت هر شش جایزه رکورد جالبی ثبت کرد. او همچنین جایزه بهترین آلبوم آر اند بی، بهترین ترانه آر اند بی و بهترین اجراگر آر اند بی را هم دریافت کرد.

کندریک لمر هم با دریافت ۵ جایزه از جمله در شاخه‌های بهترین آلبوم رپ، بهترین موزیک ویدئو،بهترین هنرمند رپ، بهترین اجراگر رپ، بهترین ترانه رپ شب بسیار خوبی را پشت سر گذاشت. او نامزد دریافت ۷ جایزه بود. لمر دو سال پیش برای آلبوم قبلی خود با کسب ۵ جایزه گرمی موفق‌ترین ستاره حاضر در گرمی پنجاه و هشتم شده بود.
جی.زی که با نامزدی در هشت رشته رکوردار نامزدی دریافت گرمی بود را می‌توان بازنده بزرگ گرمی امسال دانست. او سرنوشتی مشابه همسرش در سال گذشته پیدا کرد . بیانسه سال گذشته در ۹ رشته نامزد دریافت گرمی بود از جمله چهار جایزه اصلی ولی تنها دو جایزه نسبتا فرعی را دریافت کرد.جی.زی در هشت رشته نامزد بود ولی حتی یک جایزه هم نگرفت!

امسال آکادمی گرمی نامزدهای دریافت این جایزه را در ۸۴ شاخه مختلف معرفی کرده بود و بامداد امروز به وقت تهران طی مراسمی حدودا ۴ ساعته در نیویورک هنرمندان برگزیده این جایزه معرفی شدند.

رامین جوادی که برای ساخت موسیقی متن سریال «بازی تاج و تخت» نامزد دریافت جایزه گرمی در شاخه «بهترین موسیقی متن برای یک اثر تصویری» بود رقابت را به جاستین هورویتز واگذار کرد. هورویتز برای فیلم «لالا لند» این جایزه را دریافت کرد. این فیلم جایزه «بهترین همکاری مشترک برای موسیقی متن» را هم دریافت کرد.
ناگفته نماند که انتقاد از ترامپ در مراسم گرمی هم مثل بسیاری از رویدادهای هنری سال گذشته یکی از موضوعات اصلی بود. هیلاری کلینتون نامزد دوره قبل ریاست جمهوری ایالات متحد، در این مراسم حضور داشت و بخش‌هایی از کتاب بحث برانگیز(Fire and Fury: Inside the Trump White House) را روی صحنه خواند. به جز هیلاری ، دی.جی خالد، اسنوپ داگ، شر، کاردی بی و جان لجند هم هر کدام با خواندن بخش‌های دیگری از این کتاب به شکل جالبی به سیاست‌های ترامپ اعتراض کردند.

از برندگان جالب این مراسم می‌توان به لئونارد کوهن فقید اشاره کرد که جایزه بهترین اجراگر موسیقی راک به او تعلق گرفت هر چند که زنده نبود تا آن را شخصا دریافت کند. او برای قطعه «سیاه‌تر می‌خواهی‌اش» گرمی گرفت. این اولین بار بود که کوهن شخصا و به تنهایی یک جایزه گرمی می‌برد. او پیش از این دو بار برنده این جایزه شده بود اما یک بار گرمی «یک عمر دستاورد هنری»، بار دیگر بازخوانی(بازنوازی) آثار او توسط هربی هنکاک به خوانندگی جونی میچل این جایزه را برد (او به عنوان سراینده اشعار و آهنگساز اصلی شریک این جایزه بود). یک بار هم در سال ۲۰۱۵ اولین آلبومی که در دهه ۱۹۶۰ منتشر کرد(ترانه‌های لئونارد کوهن) وارد تالار افتخارات گرمی شد. در واقع او امروز و حدود یک سال و نیم پس از مرگش اولین جایزه گرمی‌اش را دریافت کرد.

جایزه بهترین آلبوم متال را هم گروه خلاق ماستادون (Mastodon) برای آلبوم «نفرین سلطان» دریافت کرد.

قطعه «Run» از گروه فوفایترز هم جایزه بهترن ترانه راک را دریافت کرد. آلبوم «عمیق‌تر درک کردن» از گروه « the War on Drugs» هم جایزه بهترین آلبوم راک را تصاحب کرد.

جایزه بهترین آلبوم سنتی پاپ را هم تونی برنت ۹۰ ساله برد. در این بخش باب دیلن هم نامزد بود.

شصتمین مراسم اهدای جوایز گرمی بامداد امروز (به وقت تهران ) در نیویورک برگزار شد.

بخشی از برگزیدگان همراه با اسامی نامزدهای دیگر:

بهترین آلبوم سال : جی.زی برای آلبوم ۴:۴۴
دیگر نامزدها:
“Awaken, My Love!” – چایلدیش گمبینو
«لعنت» – کندریک لمر
ملودراما – لرد
۲۴K Magic – برونو مارس

بهترین اثر(Record) سال: ” ۲۴K Magic” – برنو مارس
دیگر نامزدها:
“Awaken, My Love!” – چایلدیش گمبینو
” Despacito” – لویز فونسی و دَدی یانکی (با همراهی جاستین بیبر)
داستان او.جی – جی.زی
فروتن – کندریک لمر

بهترین ترانه (Song) سال : “آن چیزی که من دوست دارم”- کریستوفر برودی براون، جیمز فانتلروی، فلیپ لارنس، برنو مارس ، ری چارلز مکولا II (Ray Charles McCullough II) جرمی ریوز، ری ملوس و جاناتان ییپ (آهنگسازان /songwriters) با اجرای برنو مارس
دیگر نامزدها:

” Despacito”- رامون آیالا، جاستین بیبر،جیسون بوید،اریکا اندر،لویس فونسی و مارتی جیمز گرتون (آهنگسازان/songwriters)
“۴:۴۴” – شوان کارتر و دیون ویلسون(آهنگسازان/songwriters)
مسائل (Issues)- بنی بلانکو،میکل استورلر اریکسِن، تور اریک هرمانسن ،جولیا میچلز و جاستین ترنتر (آهنگسازان/songwriters) اجرا شده توسط جولیا میچلز
” ۱-۸۰۰-۲۷۳-۸۲۵۵” – آلسیا کارکچیلو،رابرست برایسون هال II (Robert Bryson Hall II)، آرجن آیوتری و خالد رابینسون (آهنگسازان/songwriters) اجرا شده توسط لاجیک (با همراهی آلسیا کارا و خالد)

بهترین هنرمند تازه‌وارد: آلسیا کارا
دیگر نامزدها:
آلسیا کارا
خالد
لیل اوزی ورد
جولیا میچلز
اس.زد.ای (SZA)

بهترین خواننده آلبوم پاپ : اد شیران برای “(Divide) ÷ “
دیگر نامزدها:
“Kaleidoscope EP” – گروه کلدپلی
” Lust for Life ” – لانا دل ری
” Evolve” – گروه ایمجین دراگون
“رنگیم کمان” – کِشا
” Joanne” – لیدی گاگا

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی