اولین تجربه‌ی آهنگسازی تام یورک در سینما

انيسا رئوفي

رسانه نوا – تام یورک ساخت موسیقی متن فیلم ساسپریا به کارگردانی لوکا گوادانینو را بر عهده گرفت. به گزارش ورایتی این فیلم بازسازی یکی از فیلم‌های کالت و کلاسیک داریو آرجنتو در دهه ۱۹۷۰ میلادی است.این برای اولین بار است که تام یورک در زمینه‌ی ساخت موسیقی متن برای فیلم فعالیت می‌کند. استودیو آمازون و شرکت «کی پریود مدیا» (تهیه کننده فیلم موفق «Manchester by the Sea» ) سرمایه‌گذار این فیلم هستند. فیلم برای نمایش در سینماهای ایالات متحده امریکا ساخته می‌شود و بازیگرانی همچون تیلدا سوئینگتون، داکوتا جانسون (ستاره فیلم پنجاه طیف خاکستری)، میا گوث (بازیگر فیلم A Cure for Wellness) و کلوئی گریس مورتز (بازیگر فیلم دارک شَدو) و جسیکا هارپر که نقش اصلی را در نسخه کلاسیک بازی کرده، بازیگران این فیلم هستند.
گوادانینو درباره همکاری با خواننده گروه ردیوهد گفته است: «این اتفاق برای من مثل برآورده شدن یک رویا بود. هدف ما انجام یک تجربه آشوبگرانه و متحول کننده ‌است. برای این هدف نمی‌توانستیم کسی بهتر از تام پیدا کنیم.»
ساسپریا به زودی وارد مرحله تولید می‌شود و بلافاصله مراحل آماده سازی آن برای نمایش آغاز خواهد شد.
یورک به واسطه صدای تیز مردانه‌اش و همچنین نواختن سازهای مختلف شهرت دارد. او سازهای پیانو، گیتار، کیبورد، گیتار بیس و درامز را می‌نوازد و تبحر زیادی در کار کردن با سینتی سایزر و سیکونسر دارد. جانی گیرین‌وود دیگر عضو ردیوهد تجربه دو موسیقی فیلم بسیار موفق (فیلم‌های خون به پا خواهد شد و مستر) در همکاری با پل توماس اندرسون دارد.
رابین آردنج ، سوپروایزر موسیقی متن فیلم ساسپریا نقش بسیار مهمی در مذاکره با تام یورک برای حضور در این فیلم داشته است.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی