دورخیز «یوتو» برای ثبت یک رکورد بزرگ

انيسا رئوفي

رسانه نوا – یوتو، گروه راک کارکشته‌ی ایرلندی پرفروش‌ترین برنامه‌ی زنده‌ی تابستان در ایالات متحده را برگزار خواهد کرد. سایت بلیت فروشی استاب‌هاب در امریکا اعلام کرد گروه یوتو با توری که در حمایت از آلبوم Joshua Tree (درخت جاشوا) برگزار می‌کند در فروش بلیت از پدیده‌های پاپ بزرگی همچون اِد شیران و لیدی گاگا پیشی گرفته است. تور درخت جاشوا در سال ۲۰۱۷ میلادی با ۱۳ اجرا بین مناسبت‌های «روز یادبود» (۲۹ می) تا «روز کارگر» (۴ سپتامبر) محبوب‌ترین رویداد زنده‌ی موسیقی در امریکا است و تور اد شیران، خواننده‌ی انگلیسی که مربوط به آلبوم «÷» (تقسیم) خواهد بود با ۳۲ اجرا در طول تابستان در رده‌ی دوم قرار می‌گیرد.
برخلاف اکثر هنرمندان که تورهایشان را برای آلبوم جدید برگزار می‌کنند، تور یوتو به مناسبت سی‌امین سالگرد آلبوم «درخت جاشوا» (۱۹۸۷) برگزار می‌شود.
یوتو این تور را روز یکشنبه در استادیوم ۶۸ هزار نفره‌ی سنچری‌لینک فیلد در سیاتل آغاز خواهد کرد و بعد، پیش از آغاز سفرهای اروپا به ایالت‌های کالیفرنیا، تکزاس و فلوریدا می‌رود. این در حالی است که اجرای شیران در سالن‌هایی با میانگین ۲۰ هزار صندلی ظرفیت برگزار خواهد شد.
استاب‌هاب که هنوز تعداد بلیت‌های فروش‌رفته را اعلام نکرده می‌گوید گروه یوتو ۶۵ درصد از شیران بیشتر فروش داشته و همچنین از پرفروش‌ترین رویداد زنده‌ی سال گذشته یعنی تور ادل، خواننده‌ی انگلیسی نیز ۱۵ درصد جلوتر است.
میانگین قیمت بلیت‌ برای اجراهای یوتو در حدود ۲۴۶ دلار و میانگین قیمت برای کنسرت‌های اد شیران در حدود ۲۳۱ دلار است. این سایت همچنین اضافه کرد اجرای یوتو در شیکاگو روز سوم جون پرطرفدارترین اجرای این گروه در طول این تور بوده است.
در لیست ده اجرای پرفروش تابستان که توسط سایت بلیت فروشی استاب‌هاب منتشر شده میان هنرمندان پیش‌کسوت و پدیده‌های پاپ و هیپ‌هاپ معاصر تعادل برقرار است و هنرمندانی و گروه‌هایی مثل تام پتی و هارت بریکرز، متالیکا، تول و راجر واترز در مقابل برونو مارس، لیدی گاگا، کندریک لمبر و جاستین بیبر قرار می‌گیرند.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی