زکریا یوسفی به فستیوال «مسپو» می‌رود

زکریا یوسفی
سام بورنگ

رسانه نوا – زکریا یوسفی (نوازنده سازهای کوبه‌ای) اواخر شهریورماه امسال در فستیوال «مسپو» که جشنواره‌ای در ستایش صلح است، روی صحنه خواهد رفت.

این هنرمند کُردتبار درباره جزییات این رویداد توضیح داد: فستیوال «مسپو» به میزبانی کردستان عراق برگزار خواهد شد و موزیسین‌های کرد ساکن چند کشور اروپایی به این فستیوال دعوت شده‌اند. از میان کردهای ساکن ایران نیز بنده به این فستیوال دعوت شده‌ام که در کنار چند نوازنده خارجی اجرا خواهم کرد.

او ادامه داد: اولین اجرای بنده در این فستیوال ۱۸ سپتامبر مصادف با ۲۷ شهریور در اربیل خواهد بود و ۲۱ سپتامبر مصادف با ۳۰ شهریورماه نیز اجرایی در سلیمانیه خواهم داشت. البته قرار است در این فستیوال همراه با یک کونگانواز هندی و یک پرکاشنیست آلمانی نیز قطعاتی را در قالب همنوازی سازهای کوبه‌ای اجرا کنیم.

زکریا یوسفی یوسفی همچنین اظهار کرد: مدیران فستیوال برای برگزاری یک ورکشاپ در دانشکده موسیقی سلیمانیه نیز از بنده دعوت کرده‌اند که اگر تداخلی با اجرایم با علیرضا قربانی در فرانسه نداشته باشد، حتما این ورک‌شاپ را نیز برگزار خواهم کرد.

او همچنین گفت: قرار است ۲۳ شهریورماه نیز در قالب فستیوال موسیقی «صدای پلی‌فونیک» در جزایر کوریسکا در کشور فرانسه همراه با علیرضا قربانی، سامان صمیمی و میلاد محمدی اجرا داشته باشیم. البته در بخشی از این برنامه نیز با همراهی خواننده صاحب‌نام پاکستانی فیض‌علی فیض قطعاتی را اجرا خواهیم کرد.

فستیوال «مسپو» جشنواره‌ای است که کردستان عراق با شعار صلح و آشتی برگزاری می‌کند.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی