هزارصدای پاپ مردادماه با داوری شعبانخانی، افشار، امیراصلانی و نیکان برگزار شد/ دو دندانپرشک اول و دوم شدند!

سام بورنگ

رسانه نوا – برنامه مردادماه هزارصدا در عصر روز دوشنبه ۲۱ مردادماه که مصادف با عید قربان بود با استقبال تماشاگران و به داوری تورج شعبانخانی، نیکان ابراهیمی، سعید امیراصلانی و قاسم افشار در سالن اصلی فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

برنامه با خواندن ترانه «فصل کبوتر» اکبر آزاد توسط مجری برنامه آغاز شد. آرش نصیری این ترانه را از کتاب «بغض قناری» این ترانه سرای قدیمی خواند. ترانه ای که در اواخر دهه هفتاد توسط قاسم افشار خوانده شده بود. سپس تیتراژ برنامه پخش شد که روی آهنگ «ایران ایران» ساخته دکتر محمدسریر و با شعری از زنده یاد تورج نگهبان و صدای زنده یاد استاد محمد نوری ساخته شده و این برنامه هم، به مناسبت نهم مردادماه، سالروز درگذشت این هنرمند بزرگ موسیق ایران، به ایشان تقدیم شده بود.
پس از آن، طبق روال همه برنامه ها، خواننده برگزیده برنامه قبل هزارصدای پاپ، هومن سلیمی به روی صحنه دعوت شد تا قطعه ای را به عنوان خواننده مهمان اجرا کند. سلیمی هفده ساله، که رکورددار کم سن ترین برنده برنامه هزارصدا در طی شش سال برگزاری این برنامه است، با پیانونوازی محمدطاهری آهنگی دلنشین از امین قباد را خواند که پیش از این توسط گرشا قباد اجرا شده بود.
سپس کارشناسان این برنامه به روی صحنه دعوت شدند تا آثار خوانندگان جوان این برنامه را بررسی و نفرات برگزیده را انتخاب کنند. تورج شعبانخانی، قاسم افشار، نیکان ابراهیمی و سعید امیراصلانی کارشناسان این برنامه بودند. شعبانخانی و امیراصلانی پیش از این و در سال های گذشته در بخش داوری هزارصدا حضور داشتند اما نیکان و افشار برای اولین بار در این برنامه حضور پیدا کرده بودند.
پس از حضور کارشناسان، علیرضا خراسانی، امید دشتبان، رسول غنی آبادی، کورش اوضاعی و حسن جلالی اثری از خود و اثری از هنرمندان مطرح و آثار نوستالژیک را روی صحنه و در حضور تماشاگران و داوران اجرا کردند. مهدی حسینلو هم آهنگش را اجرا کرد اما چون اثر دوم را آماده نکرده بود از بخش مسابقه کنار گذاشته شد تا در برنامه های حضور پیدا کند.
در پایان برنامه هم خواننده محجوب و خوشصدا، محمدرضا مقدم گیتار زد و «دوستت دارم» با غزلی از محمدسعید میرزایی و آهنگی دیگر ساخته هومن موسوی با کلامی از فریدون مشیری را به گرمی و دلنشینی اجرا کرد.
سپس داوران به روی صحنه دعوت شدند و نفرات برگزیده را به این شرح معرفی کردند:
اول: حسن جلالی (ترانه: شهاب شهرزاد/ تنظیم: مهدی خیر خواهی/ اهنگساز: مرتضی لطفی)
دوم: علیرضا خراسانی (ترانه: مجید صالحی/ ملودی: مرتضی لطفی/ تنظیم: فرید مهاجرپور)
نکته جالب برندگان این برنامه آن بود که هر دوی این برندگان دندانپزشک بودند و ملودی هر دو ساخته استاد آوازشان مرتضی لطفی بود که در برنامه به عنوان مهمان حضور داشت. جلالی «به سوی تو» داریوش رفیعی و خراسانی «امپراطور» مهدی یراحی را به عنوان آهنگ دوم اجرا کردند.
در انتهای این برنامه آرش نصیری بدون هماهنگی از قاسم افشار خواست قطعه ای را برای تماشاگران حاضر در صحنه بخواند و او پشت پیانو نشست و قطعه ای با مطلع «در پس حادثه عشق، درد و غم ها را شناختم» را خواند.
این سری از هزارصدا سه میان برنامه هم داشت. در اولین بخش امید افخم به روی صحنه دعوت شد و با پیانوی فرید مهاجرپور قطعه ای را خواند که پیش از این در برنامه هزارصدا اجرا کرده بود. افخم خواننده برگزیده هزارصدا در سال ۹۵ بود.
در بخشی دیگر نوازنده هفت ساله درامز، اهورا یاوریان به روی صحنه دعوت شد و روی قطعه «عزیزم» با صدای قاسم افشار با آهنگ نیکان ابراهیمی و ترانه صابر قدیمی درام زد و آنها را سورپرایز و تماشاگران را به وجد آورد. سپس به درخواست تماشاگران و اعلام مجری برنامه روی قطعه ترشرو هم درامز شد و بسیار تشویق شد.
آخرین برنامه بخش جنبی این هزارصدا هم اجرای قطعه زیبای آرزوهای استاد محمد نوری توسط آریا بود. این خواننده، آهنگساز، ترانه سرا و نوازنده این قطعه زیبا ساخته دکتر محمدسریر با ترانه حسین منزوی را به سبک و سیاق دیگری و با نوازندگی مدرس و نوازنده پیانو، وحید یاراحمدی اجرا کرد و سپس روی آهنگ بدون وکالی از خودش به نام «تحت تعقب» خواند.
استاد تورج شعبانخانی در هنگام اعلام نتایج برنامه درباره شرکتی گفت که به همراهی دو تن از دوستان قدیمی اش و برای حمایت از همه هنرها و به خصوص موسیقی خوب راه اندازی کرده اند و از همه هنرمندان برای همکاری و همراهی دعوت کرد.
دکتر محمدرضا چراغعلی، محمدرضا عیوضی، فریدون حلمی، امیر مقانلو، امیرارجینی، مرتضی لطفی، مهدی موسوی، سجادعزیزی آرام، وحید مهراد، حمیدصیدی، دانیال شهرتی و بابک قادری از جمله هنرمندان مهمان برنامه بودند.

هزارصدا اولین برنامه استعدادیابی در ایران است که به همت روزنامه نگار باسابقه موسیقی، آرش نصیری راه اندازی شده و هم اکنون در هفتمین سال برگزاری ست.

عکاس: پانیذ فرامرزی

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی