بزرگداشت بابک رادمنش با حضور چهره‌های سرشناس هنری برگزار شد

سام بورنگ

رسانه نوا – آیین بزرگداشت بابک رادمنش با حضور هنرمندانی همچون حسین خواجه امیری (ایرج)، محمد گلریز، محمد اصفهانی، بهروز صفاریان، محمدعلی قدمی، بیوک میرزایی، پدرام کشتکار، جمشید نجفی، علی چراغی، رشید وطن دوست و … در فرهنگسرای شفق برگزار شد.

در ابتدا محمد گلریز از خوانندگان دفاع مقدسی به صحبت پرداخت و درخصوص بابک رادمنش گفت: از ویژگی‌های شاخص این هنرمند این است که حتما باید شخصیت کسی را که می‌خواهد آهنگ بخواند، ببیند و متناسب با او آهنگ بسازد. همچنین شخصیت اخلاقی ایشان است که موجب شده آهنگ‌های ایشان ماندگار شود. در عرصه بین‌المللی هم حق به سزایی در عرصه موسیقی محمد(ص) به گردن ما دارند و فرزند گران‌قدرشان سامی یوسف خدمات بسیاری در حیطه موسیقی ارزشی در جهان انجام دادند. متاسفانه به نظر من درباره موسیقی ارزشی ما جفا شده است. بسیاری از متدینین بودند که قبل از انقلاب موسیقی گوش نمی‌دادند اما بعد از انقلاب با موسیقی‌های ارزشی به سمت موسیقی آمدند. گاهی آهنگ‌هایی را که می‌شنوم از اینکه سرمایه عظیم ایرانی این‌گونه در حال از دست رفتن است، متأثر می‌شوم. باید به این موسیقی ایرانی پرداخت تا راه موسیقی برایمان در جهان باز شود.

در ادامه بهروز صفاریان آهنگساز و تنظیم کننده موسیقی پاپ فرد به بیان سخنانی درباره بابک رادمنش پرداخت. وی درباره دیدگاه خود نسبت به رادمنش گفت: استاد رادمنش این نظریه را که هنرمندان تاریخ مصرف دارند، را نقض کرده و با گذشت سال‌های سال همچنان آثار ایشان ارزشمند است. همچنین ایشان در جنبه‌های مختلف موسیقی به ایفای نقش پرداخته و از پس هر کدام هم به خوبی برآمده است. فرزند ایشان هم از افتخاراتی است که شاهد ایفای نقش او در سطح بین‌المللی هستیم. اجرای موسیقی ارزشی توسط ایشان از توانایی‌های دیگر اوست که به عنوان بُعد اول توانایی ایشان می‌توان اشاره کرد. امیدوارم روزی برسد که هنر موسیقی را به عنوان هنر اول به گوش تمام جهان برسانیم.

در ادامه حسین خواجه امیری (ایرج) نیز به صحبت در خصوص بابک رادمنش پرداخت و سپس سه قطعه به همراهی امیر فیروز بخت و احسان فدایی اجرا کرد که قطعه ماندگار «پرنده» با استقبال بالای حاضرین همراه شد.

همچنین بخشی از برنامه به بخش دو کلیپ از سامی یوسف خواننده بین‌المللی جهان اسلام و فرزند بابک رادمنش اختصاص یافت و این خواننده به صحبت از پدرش پرداخت.

در پایان این آیین با حضور بزرگان موسیقی مانند حسین خواجه امیری، محمد اصفهانی، نادر گلچین، ابوالفضل صادقی نژاد، محمد میر زمانی، جلال مشفق از بابک رادمنش تجلیل شد.

بابک رادمنش سرودهایی در رابطه با سوادآموزی و بیش از ۴۵ سرود در رابطه با جنگ تحمیلی، مانند سرود «خلبانان ملوانان» دارد که با نام «پرواز کن» منتشر و شاعر، آهنگساز و خواننده آن نیز همین هنرمند بود که از ماندگارترین آثار در این حوزه قرار گرفته است. سرود «ایران اُلا باشدان باشا سنگر» با صدای بابک رادمنش به زبان آذری از سرودهاى معروفی بود که در اوایل انقلاب از رادیو و تلویزیون پخش شد.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی