وداع با خاطره ساز ناشناس موسیقی

سام بورنگ

رسانه نوا – مراسم تشییع مرحوم ناصر فرهودی صدابردار پیشکسوت موسیقی ایران و مدیر اسدیو پاپ صبح امروز در تالار وحدت تهران برگزار شد.

به گزارش رسانه نوا، مراسم تشییع پیکر ناصر فرهودی صبح امروز با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولان در تالار وحدت برگزار شد.

در آغاز مراسم، سیروس الوند پشت تریبون قرار گرفت و درباره این هنرمند فقید گفت: من سعادت این را داشتم که موسیقی بعضی از کار‌هایم را با ناصر فرهودی بسازم. او علاقه و تعصب بسیاری به موسیقی داشت و برای ساخت موسیقی ‌فیلم‌ها زحمت می‌کشید.

وی افزود: جای خالی بعضی‌ افراد به راحتی پر نمی‌شود. فرهودی زمانی با امکانات کم و محدودیت‌هایی که در عرصه ضبط موسیقی وجود داشت، موسیقی‌های خلاقانه‌ای را ساخت و ضبط کرد. سیروس الوند در صحبت‌هایش، شعری کوتاه را از مولانا خواند و به روح ناصر فرهودی تقدیم کرد.

سپس محمد اصفهانی خواننده کشورمان درباره ناصر فرهودی گفت: من هنوز هم باور نمی‌کنم که او از میان ما رفته است. ما همکاری‌ بسیاری با هم داشتیم. او نه تنها همکار خوبی بود؛ بلکه مرد بسیار مهربانی بود که همیشه دوست داشتی با او کار کنی. ما کارهای بسیاری را با هم ضبط و تولید کردیم.

حمیدرضا نوربخش نیز در ادامه این مراسم پشت تریبون قرار گرفت و گفت: خوشا به حال کسانی که در دوران زندگانی خود راه خوب را طی می کنند و مثل مرحوم ناصر فرهودی نجیب و با اخلاق هستند. او واقعا هنرمند بود و به غیر از رعایت موارد تکنیکی حوزه صدابرداری درک و دریافت بسیار ارزشمندی داشت که افراد کمی می توانند این قابلیت هنری را داشته باشند؛ قابلیتی که به اعتقاد من قابل انتقال هم نیست و فقط در وجود ناصر فرهودی می توان جستجو کرد. ناصر فرهودی یادگارهای بسیار ارزشمندی را از خود به جا گذاشته که هر یک از این آثار نقش یگانه ای در عرصه موسیقی داشته و خوشحالم که در زمان حیات این هنرمند به همت کانون صدابرداران خانه موسیقی قدردانی کوچکی از او شد. ما معتقدیم باید هنرمندان را در زمانی که زنده هستند قدر بدانیم.

مانی رهنما نیز در این ادامه با بیان این که : حضور انسان هایی در این دنیا که در کنار انسانیت، تخصص دارند خیلی نادر است، گفت: به اعتقاد من تاریخ هیچ گاه آنها را بازتولید نمی کند. ناصر فرهودی نیز یکی از همین انسان هاست که با عشق و تخصصی که در کارش داشت اثرش همواره قابل شنیدن بود. به نظر من او صدابردار نبود، بلکه آموزگار عشق بود که با توجه به علاقه خود دلسوزانه در کنار هنرمندان موسیقی ایستاد و سوای تخصص آنچنان از لحاظ انسانی همراه هنرمندان بود که ما با او درددل می کردیم.  به نظر من استودیوی پاپ فقط یک مرکز ضبط و تولید آثار موسیقایی نبود بلکه جایی برای بنا نهادن عشق بود که می دانم پسرش میلاد فرهودی و سایر همکارانش در این مجموعه راهش را ادامه می دهد. من بر این باورم استودیو پاپ محلی برای رفاقت است که من این افتخار را داشتم تا ۸۰ درصد کارهایم را در آنجا ضبط کنم و بسیار متاسفم که نتوانستم بنا به اقتضائات کاری ۲۰ درصد بقیه را در این مجموعه انجام دهم، به هر حال همه می دانیم میراثی که ناصر فرهودی بر جای گذاشته جاودانه است.

شهرام ناظری بعد از مانی رهنما پشت تریبون رفت و اظهار داشت: من همانند شما از علاقه‌مندان ناصر فرهودی بودم. حدود سی سال با ناصر فرهودی کار کردیم. ما ظرف این سی سال هیچ نکته منفی از او ندیدیم. تخصص فرهودی در کار موسیقی خیلی فراتر از کار معمولی بود. او در کنار کار، یک شخصیت عالی و فوق العاده داشت که کار کردن با او را بسیار لذت‌بخش می‌کرد. من بسیار از درگذشت ناگهانی او ناراحت شدم. وقتی فکر می‌کنم ناصر فرهودی نیست، اذیت می شوم ولی با تربیت هنرمندان دیگر، رنگ و بوی او همیشه باقی می ماند.

وی اظهار داشت: خیلی‌ها فکر می‌کنند که مرگ برای همسایه است، ولی نه برای همه ماست. مهم این است که ما از این خشونت‌ها، حسادت‌ها و … کم کنیم.

شهرام ناطری بعد از اتمام سخنانش قطعه «آتش در نیستان» را برای حاضران در مراسم اجرا کرد. همچنین سعید شهروز نیز در این مراسم یک قطعه موسیقایی در فقدان زنده یاد فرهودی اجرا کرد.

علی اکبر شکارچی، مجید انتظامی، کامبیر روشن روان، تورج شعبانخانی، فرزاد طالبی، بهرام جمالی، علی اکبر صفی پور، باربد بیات، حسین شریفی، بابک ریاحی پور، رضا تاج بخش، علی جعفری پویان، هومن نامداری، فرهاد بادپا، حمید متبسم، مزدا انصاری، همایون رحیمیان، علی دهکردی، پدرام کشتکار، میلاد عمرانلو، محمد حشمتی، علیرضا کهن دیری، مسعود جاهد، رامین کاکاوند، علی تفرشی، بابک زرین، علیرضا میرآقا، هادی آزرم، قاسم عابدین، ناصر ایزدی، امیرعباس ستایشگر، کامران همت پور، پدرام فریوسفی، حسین علی شاپور، فرید سعادتمند، کامران رسول زاده، یغما گلرویی، محمدرضا الوند هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی