یادبود مرتضی پاشایی غریبانه برگزار شد!

سام بورنگ

رسانه نوا – دومین مراسم بزرگداشت «مرتضی پاشایی» با حضور جمعی از علاقه‌مندان و اطرافیان آن هنرمند در سالن سرنا برگزار شد.

دکتر طاهری (رهبر ارکستر زنده‌یاد پاشایی) در ابتدای این برنامه صحبت‌هایش را آغاز کرد و گفت: مایلم این حرکت سالیان سال ادامه داشته باشد و همانند انگلیس که نام بزرگان خود مانند فردی مرکوری را زنده نگه می‌دارد، ما نیز باید در جهت حفظ نام هنرمندان خود به خصوص مرحوم پاشایی تلاش خود را بکنیم و نگذاریم این گردهمایی سالانه با بی‌مهری و بی‌توجهی کمرنگ شود و نام بلند مرتضی از اذهان پاک شود.

در ادامه مراسم به تناوب ۴ قطعه از بهترین آثار مرتضی پاشایی توسط ارکستر آن مرحوم اجرا شد؛ نکته جالب پخش شدن همزمان صدای مرحوم پاشایی و اجرای زنده گروه بود که تعجب حضار را برانگیخت.

از دیگر موضوعات قابل توجه این مراسم قرار دادن استند مرتضی پاشایی در ابعاد طبیعی بر روی استیج بود؛ همچنین پخش کلیپ‌هایی از لحظات خاطره‌انگیز آن هنرمند که توسط علیرضا هاشمی تهیه شده بود نیز از اتفاقات ویژه روز گذشته بود.

دکتر طاهری پیش از شروع اجرای زنده به حضار گفت: بعد از اولین جلسه شیمی درمانی مرتضی، او من به گفت که احساس می‌کنم صدایم در خال خشک شدن است، به منزل من بیا تا تمام آثار را برایت بخوانم و تو ضبط کن، شاید دیگر هرگز نتوانم آواز بخوانم. به خانه او رفتم و صدایش رو ضبط کردم و حاصلش این ١۵ قطعه صدای خام مرتضی است.

همچین اعضای ارکستر زنده‌یاد پاشایی که در این مراسم حاضر بودند را حامد طاهری (رهبر ارکستر و نوازنده گیتار باس)، روزبه پهلوانی نژاد (نوازنده درامز)، مهران مریخ (نوازنده کیبورد)، رضا لمعانی (نوازنده گیتار) و مجتبی اسدپور (نوازنده کیبورد) شامل می‌شدند.

از افرادی که در این مراسم حضور پیدا کرده بودند می‌توان به مهدی کرد، شاهین دلیوند، محمد حسام، عباس باران، محمود گلمحمدی و… اشاره کرد.

دیدگاه شما

5 دیدگاه
پاسخ دادن

فردی مرکوری؟؟؟ خجالت نمی کشه این آقا که اینقدر راحت اسم اسطوره های موسیقی رو می یاره اونم برای مقایسه با یکی که خودش هم نمی دونست کجای موسیقیِ؟ بس کنین بابا..!! دو ساله فوت شده هفته ای 6 تا آهنگ ازش میاد بیرون..!!! این دیگه نوبرشه و این مراسم هم مثال کاملا واضح “جو گیر بودن ایرانی جماعت تو زمانهای مختلف” هستش. دو سال نشده 20 نفر نرفتن واسه مراسم یادبودش :))) دمتون گرم بابا…!! یادمه تا پریروز از هر 10 تا آدم تو خیابون 5 تاشون سینه چاک مرتضی ، 3 تاشون کشته مرده ش و تازه 5 تای دیگه خود مرتضی بودن..!! به جان خودم. حالا الان 2 نفر هم یادشون نیست طرف کی فوت شد و مراسم یادبود و ایناشم که….. خدا انسانهای جو گیر رو نجات بده. وراستی ، این دکتر دکتر که می گن کدومشونه؟؟ والا خالتور می خورن تا دکتر

پاسخ دادن

شما ملت ایران واقعا جوگیر هستین خیلی بزرگ کردین این مرحوم رو خدا رحمتش کنه دیگه بسه

پاسخ دادن

… اتفاقا اولین مدل و روش بت پرستی که شیطان به مردم یاد داد از همین روش بود . استفاده از مدلی دست ساز از پیامبر خدا در آن عصر .

و اینک استفاده از مدل یک خواننده جزء و خرجهای الکی به نام بزرگان و مفاخر !!!!

“همانند انگليس كه نام بزرگان خود مانند فردی مركوری را زنده نگه می‌دارد، ما نيز بايد در جهت حفظ نام هنرمندان خود به خصوص مرحوم پاشايی تلاش خود را بكنيم “…..!!!!!!!!!!!

پاسخ دادن

میفهمی چی میگی ایشون و تا قبل از مرگش کی میشناخت که با فردی مرکوری مقایسه میکنید.هر چیزی رو حد نگه دارید بد نیست.

پاسخ دادن

واااای خدای من، ببین تورو خدا کی رو داره با فردی مرکوری مقایسه میکنه!!!!!!!!!
کی به این دکترا داده؟؟!!!

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی