آواز و رقص آذری در سالن همایش ایرانیان / کنسرت علی پرمهر برگزار شد

سام بورنگ

رسانه نوا شامگاه بیست و ششم مردادماه، سالن همایش ایرانیان میزبان دوستداران  موسیقی آذری و علی پرمهر بود.

به گزارش رسانه نوا، بیست و شش مرداد در سالن ایرانیان، کنسرتی با اجرای قطعات آذری توسط علی پر مهر و حرکات موزون گروه اوتلار برگزار شد.

علی پر مهر بعد از اجرای یک قطعه بی کلام توسط نوازندگان گروهش، با قطعه «یان دورما » روی صحنه آمد و شور و هیجان مخاطبان را بر انگیخت. سپس به سلام و خوش آمد گویی پرداخته و آهنگ «بوهوا» را اجرا کرد. بخش بعدی این کنسرت هنرنمایی گروه اوتلار بود که با لباس‌های سنتی آذری به برپایی حرکات موزون پرداختند و به مخاطبان را به وجد اوردند.

علی پر مهر با قطعه «سوگلیم» به صحنه بازگشت و با اجرای «سلام یتیر» بار دیگرشورو هیجان را به سالن ایرانیان بازگرداند، به طوری که اکثر تماشاگران با این قطعه همخوانی کردند؛ پس از پایان این قطعه مخاطبان درخواست اجرای دوباره این آهنگ را داشتند، علی پر مهر وعد داد در انتهای مراسم باردیگر این قطعه را اجرا خواهد کرد و سپس به سراغ قطعه بعدی به نام «کفری، کفری» رفت. در این قسمت از کنسرت بار دیگر نوبت هنرنمایی گروه اوتلار رسید که با تعویض لباس‌ها و حرکات خاص سنتی آذری، تماشاگران را مجذوب خود کنند، تشویق بی‌امان تماشاگران بعد از پایان این بخش، دیدنی بود.

علی پر مهر پس از بازگشت به صحنه، به درگذشت استاد انتظامی اشاره کرد و از حضار خواست به احترام ایشان بایستند و به مدت یک دقیقه کف بزنند.

قطعه بعدی که اجرا شد قطعه «تبریز لر» بود که با استقبال بسیارخوبی از سوی حاضرین مواجه شد.

سپس در این قسمت از کنسرت، علی پرمهر شگفتانه‌ای برای مخاطبان خود تدارک دیده بود، نور سالن خاموش شد و روی مانیتور فیلمی از استاد شهریار نقش بست که شعر قاصد را زمزمه می‌کرد، علی پر مهر استاد شهریار را فخر تبریز و ایران دانست و در حالیکه هنوز تصاویر استاد از مانیتور پخش میشد شعر قاصد را با اواز اجرا کرد و مخاطبان را تحت تاثیر قرار داد سپس به این نکته اشاره کرد که اشعار استاد شهریار قابلیت استفاده در موسیقی پاپ را هم دارد و متاسفانه مورد غفلت واقع شده است.

گروه اوتلار بار دیگر با شمایلی متفاوت و حرکاتی چشم نواز به روی سن آمدند و به اجرای برنامه پرداختند بعد از آن، علی پر مهر با اهنگ احساسی «هارداسان» به صحنه بازگشت در این لحظه تماشاگران نور گوشی هایشان را روشن و همنوا با او این قطعه زیبا را زمزمه کردند.

مهمانان ویژه این مراسم آقایان ناصر محمد خانی، اسماعیل هلالی، سیامک، شهاب اشعریون و دکتر یونس قاسمی بودند.

علی پرمهر پس از تشکر از وزارت ارشاد، وزارت ورزش، فدراسیون وزنه برداری، عوامل و کادر اجرایی سالن همایش ایرانیان، به معرفی گروه خود پرداخت: میلاد زرکش (رهبر ارکستر) پرویز افتخار(کیبورد) مرتضی عابدی(گیتار) حمید ال نبی(پرکاشن) امیر یحیی زاده(گیتار سولو) پیمان گلچهره (گیتار) کیوان اقتصاد (درامز) و بهزاد محمود آبادی (ساکسیفون و کلارینت).

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی