بهنام بانی: تصورم این بود که کنسرت امشب لغو می‌شود!

هاتف حسینی

رسانه نوا بهنام بانی در ششمین شب از سی و سومین جشنواره موسیقی فجر، ۲ سانس به اجرای برنامه پرداخت.

به گزارش رسانه نوا؛ بهنام بانی که یکی از پر اجراترین خواننده‌های سال جاری در موسیقی پاپ بوده، با ۲ اجرای موفق در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر میزبان مخاطبان خود بود. 

در ادامه اجراهای بخش جنبی سی و سومین جشنواره موسیقی فجر، دوشنبه ۲۵ دی‌ماه، بهنام بانی در سالن همایش ایرانیان میزبان مخاطبانش بود.

کنسرت شب گذشته با یک دقیقه سکوت و ایستادن تمامی حاضرین در سالن ایرانیان به احترام شهدای کشتی نفت‌کش سانچی و نیز جان باختگان زلزله کرمانشاه و کرمان آغاز شد و بعد بهنام بانی با اجرای قطعه «علاقه خاص» روی صحنه آمد. این خواننده قطعه کنسرت را اجرا کرد و سپس از تماشاگران خواست که یک‌بار دیگر به احترام شهدای سانچی و مردم زلزله‌زده کشورمان سکوت کنند.

بانی در همان ابتدای کنسرت یک قرارداد با مخاطبانش گذاشت و گفت که دوست دارد هر وقت عبارت «سالن بالا» را می‌گوید، تماشاگرانش جیغ بزنند و سوت بکشند و سالن را منفجر کنند که در طول کنسرت بانی بارها این عبارت را گفت و ری‌اکشن‌های خوبی هم از سوی مخاطبانش دریافت کرد.

این خواننده سپس اثر «همه دنیام» را خواند و پس از این‌که از اولین حضورش در جشنواره موسیقی فجر ابراز خوشحالی کرد، رو به مخاطبانش گفت: با توجه به اتفاقی که برای خدمه کشتی نفت‌کش سانچی افتاد و یک روز عزای عمومی در کشورمان اعلام شد، تصورم این بود که کنسرت امشب لغو می‌شود ولی این اتفاق نیفتاد. حالا که این کنسرت برگزار شده است، ما آن را به شهدای کشتی سانچی تقدیم می‌کنیم.

در ادامه قطعه جدیدی از بهنام بانی اجرا شد که نسخه استودیویی آن تا کنون منتشر نشده است. این اثر «دل نکن» نام داشت و اثری کاملاً متفاوت با سایر قطعات بانی بود و فضای اسلو و محزون‌تری داشت که شاید انتشار نسخه ارجینال آن بتواند جنبه‌های دیگری از صدا و خوانندگی بانی را نشان بدهد.

«اخماتو وا کن» اثر بعدی کنسرت شب گذشته بود که گیتاریست‌های ارکستر در حین اجرای آن مورد تشویق قرار گرفتند. بلافاصله پس از این اثر، بانی قطعه «چه بخوای چه نخوای» را خواند و بعد از حامد برادران، آهنگساز و تنظیم‌کننده آثارش که در سالن حضور داشت تقدیر کرد و او را بهترین آهنگساز و تنظیم‌کننده موسیقی در ایران دانست و گفت که برادران پس از خدا، دومین کسی است که نقش مهمی در موفقیتش داشته است.

یکی از شگردهای بانی برای سر ذوق آوردن مخاطبانش و جلب کردن توجه آن‌ها به اتفاقات صحنه این بود که او قبل از اجرای چند اثرش ابتدا آن را بدون موسیقی با تماشاگران تمرین می‌کرد و بعد قطعه را با همراهی ارکستر اجرا می‌کرد که این اتفاق در مورد دو قطعه بعدی کنسرت («من یه دیوونم» و «عاشقم کرده») رخ داد و باعث همراهی حداکثری سالن با خواننده شد.

در ادامه کنسرت هم قطعات «توقع ندارم»، «بسمه»، «چی بگم» و «وای دل بی‌قرارم» اجرا شد و بعد بهنام بانی از مادرش که در سالن حضور داشت به طور ویژه تقدیر کرد و از حاضرین در سالن ایرانیان درخواست کرد که برای تمامی پدرها و مادرهای ایرانی دست بزنند.

در پایان کنسرت نیز قطعه «من یه دیوونم» این‌بار با شیوه‌ای کمی متفاوت‌تر از اجرای قبلی آن اجرا شد تا کنسرت بهنام بانی با اجرای ۱۱ قطعه در ۹۰ دقیقه به پایان برسد. بانی که همچنان آلبومی را منتشر نکرده و تعداد تک‌آهنگ‌هایش هم کمتر از حد معمول برای برگزاری یک کنسرت پاپ است، در طول کنسرت سعی کرد با صحبت‌های بیشتر و شوخ‌طبعی این خلاء را جبران کند.

هومن آزما ، علیرضا ثنایی، میلاد جوزی، علیرضا الیاسوند، احسان رنجور، اکبر شهریاری، صالح کیوان و هادی جداری اعضای ارکستر بانی را شامل می‌شدند.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی