احسان خواجه امیری: تا چند سال دیگر با آقای صدا رقابت می‌کنم!

عاصفه پشت چی

رسانه نوا – تازه‌ترین کنسرت احسان خواجه امیری، طی روزهای هفده و هجده بهمن در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

به گزارش رسانه نوا، کنسرت احسان خواجه امیری، هفدهم و هجدهم بهمن ماه به همت شرکت «رویال هنر» به مدیریت مجید عبدی طی چهار سانس در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد. این اجرا مجموعه ای از کنسرت های گذشته و به گفته ی خواجه امیری یکی از پربار ترین اجراها بود.

دقایقی پس از ساعت مقرر با خاموش شدن چراغ‌ها و پس از پخش تیزر تبلیغاتی کنسرت اسفند ماه امید حاجیلی، اعضای ارکستر با تشویق حضار وارد شدند.

سه نوازنده ی سازهای بادی گروه، شروع به نواختن کردند و احسان خواجه امیری در میان تشویق جمعیت با اجرای کوتاهی از قطعه «نمی‌دونی» وارد صحنه شد و در ادامه گفت: این روزها که در کشور همه چیز ایراد دارد اگر زامبی ها هم حضور پیدا کنند همه چیز تکمیل می‌شود! البته زامبی ها هم نرسیده با دیدن شرایط فرار خواهند کرد و اگر برای فرار سوار وسیله ای ساخت خود کشور بشوند دیگر برنخواهند گشت! 

قلب ساعتی و  عاشق به ترتیب در ادامه اجرا شدند.

در ادامه خواجه ‌امیری با معرفی رهبر جدید ارکستر، از مردم خواست تا  فرشید ادهمی  را تشویق کنند و به اجرای قطعه  ثانیه با هم‌خوانی فرشید ادهمی و احسان نی زن -ویولونیست گروه پرداخت. در انتهای این قطعه خواجه امیری با معرفی بردیا امیری- نوازنده ی درامز و بهرنگ بهادر- نوازنده ی کیبورد، حضار را به تشویق این دو عضو ارکستر دعوت کرد.

قطعه یه روزی میاد با تک نوازی کیبورد بهرنگ بهادر و همراهی علی ضرابی با نواختن ترومپت شروع و با تک نوازی ویولن به پایان رسید، سپس در ادامه خواجه امیری به معرفی احسان نی زن- ویولن و حمید بنکدار -بیس پرداخت.

با اضافه شدن سه گیتاریست به اعضای گروه، احسان خواجه امیری اعلام کرد میخواهد قطعات نوستالژیکی را اجرا کند. با تشویق بی وقفه حضار، خواجه امیری گفت: اگه اجازه دهید بنشینم و یکم دووم بیارین تا سه چهار سال دیگه با آقای صدا رقابت خواهم کرد و آن موقع من هم می‌توانم بگویم اگه اجازه بدید کت‌ام را دربیارم! با تشویق بی امان طرفداران، خواجه امیری اضافه کرد: چه قدر خدا باید من را دوست داشته که این ترانه ها هنوز یاد شما مانده باشند.

سایه به سایه اولین قطعه‌ای بود که در ادامه خوانده شد. دست زدن‌های منظم و آرام جمعیت آن را از ابتدا همراهی کرد. در ادامه قطعات جدایی، زشت و زیبا و گذشته ها  اجرا شدند.

سپس احسان خواجه امیری از افشین یداللهی یادی کرد و گفت: نام او باقی خواهد ماند و ای کاش امشب این جا حضور داشت و با هم به اجرا می‌پرداختیم، جمعیت به افتخار او دست زد و ارکستر سراغ ترکیبی از قطعات پر خاطره با ترانه های دارم میام پیشت، شیرین و آرزو کن رفت.

در ادامه پس از معرفی محمد علی نصری، فراز نصیری و آرمن کشیشی- گیتاریست های گروه، خواجه امیری با معرفی گیتاریست جوان آرمن کشیشی به عنوان رتبه اول کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه شریف از حضار خواست تا با تشویق خود، گیتاریست ها را برای خروج از صحنه همراهی کنند.

پس از آن با تشویق حضار محسن خاش و محمد جواد قریشی- نوازندگان پرکاشن شروع به نواختن و اجرای قطعه جاذبه کردند که در انتهای این قطعه، خواجه امیری از مشکل به وجود آمده در شروع ریتم آهنگ به علت قطع شدن هدفون بردیا امیری – نوازنده ی درامز، عذر خواهی کرد.

نام قطعات پیشنهادی از هرسو به گوش می‌رسید و حضار تقاضای اجرای قطعه ی گرداب  را داشتند که خواجه امیری گفت: صادقانه بگم به علت سفری که احسان نی زن سازنده ی آهنگ این قطعه به خارج از ایران داشت، این قطعه رو تمرین نکردیم.

پس از آن ارکستر به منتخبی از آلبوم عاشقانه‌ها رسید. این حقم نیست از این آلبوم و در ادامه بدون وقفه قطعه عاشق که بشی با هم خوانی جمعیت نواخته شد.

قطعه نابرده رنج  با یادی از سه خالق این اثر روزبه بمانی، هومن نامداری و علیرضا افکاری با تاخیر چند دقیقه‌ای به علت مشکل فنی پیش آمده برای نوازنده ی درامز، نواخته شد.

در پایان این قطعه خواجه امیری سیامک کریم پور- نوازنده ی ترومبون، علی ضرابی و کامیار ماندگاریان نوازندگان ترومپت را معرفی کرد.

در پایان نیز قطعاتی همچون تاوان، نوشدارو و لحظه، سلام آخر و احساس آرامش را اجرا کردند. در انتها احسان خواجه امیری پس از تشکر از اعضای پشت صحنه نورپردازی، صحنه، صدابرداری، فنی و نیما بیگ – مدیر گروه و مجید عبدی – تهیه کننده با اجرای قطعه سی سالگی، آخرین اجرای سال ۹۶ خود را به پایان رساند.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی