کنسرت حمید هیراد در سالن میلاد نمایشگاه برگزار شد/ خبری از لب خوانی نبود!

حمیدرضا پیرمحمدی

رسانه نوا – تازه ترین کنسرت حمید هیراد خواننده موسیقی پاپ، شامگاه سه شنبه ۹ مردادماه طی دو سانس در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.


به گزارش رسانه نوا، حمید هیراد که از ابتدای امسال حواشی و اتفاقات مختلفی را در فضای مجازی شاهد است، تازه ترین کنسرت خود را شامگاه گذشته طی دو سانس در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار کرد و در این کنسرت از منتقدان و روزنامه نگاران حوزه موسیقی دعوت کرد و از آن ها خواست تا وی را نقد کنند.
پس از حواشی و ماجراهایی که از ابتدای امسال برای حمید هیراد به وجود آمده بود، در جدیدترین ماجرا ویدئویی کوتاه از لب خوانی و اجرای پلی بک این خواننده جوان در کنسرت شیراز به سرعت در فضای مجازی منتشر شد. پس از انتشار این کلیپ، بلافاصله حمید هیراد واکنش نشان داد و با انتشار یک کلیپ دیگر از آن اجرا، این موضوع را ساختگی اعلام کرد. اما این پایان کار نبود و پس از انتشار کلیپی توسط حمید هیراد، برخی از کاربران با بیان دلایلی این کلیپ را دستکاری شده اعلام کردند!
این موضوع آنقدر جدی شد که دفتر موسیقی وزارت ارشاد وارد عمل شد و اعلام کرد که تمام فیلم ها و مدارک مربوط به اجراهای کنسرت اخیر حمید هیراد بررسی می شود و بر اساس نتیجه بدست آمده از این بررسی تصمیم گیری می شود.
پس از ورود دفتر موسیقی وزارت ارشاد به اجرای پلی بک حمید هیراد، رضا مهدوی کارشناس و منتقد موسیقی به بررسی این اتفاق پرداخت و گفت: «اجرای پلی بک در کنسرت زنده فقط به حمید هیراد بازنمی گردد. این خواننده جوان پیش تر حاشیه هایی داشت و با عده ای از شعرا دچار مشکل شده بود که این موضوع باعث حساسیت بیشتر روی او شد. با بررسی ویدئوها توسط وزارت ارشاد مشکلی حل نمی شود و اگر کسی در زمینه لب خوانی پر توان باشد کار خود را انجام خواهد داد. برخی از هنرمندان موسیقی سنتی که دو سانس کنسرت داشته اند بارها در کنسرت هایشان لب خوانی کرده اند اما رسانه ای نشده است!»
حال پس از اتفاقات و حواشی روزهای گذشته حمید هیراد تصمیم گرفت تا در اجرای پیش روی خود از منتقدان و روزنامه نگاران دعوت کند تا به دیدن کنسرتش بیایند و او را نقد کنند. اما در اجرای شب گذشته وی خبری از لب خوانی و اجرای پلی بک نبود!
حمید هیراد کنسرت خود را با اجرای قطعه «مستم کن» آغاز کرد و پس از اجرای این قطعه ضمن خوشامدگویی به هواداران، گفت: «خیلی خوشحالم که امشب در کنار شما عزیزان هستم و امیدوارم که امشب در کنار هم یک شب پر از مهربانی، عشق و شادی بسازیم.»
هیراد در ادامه قطعات بی تاب، عشق، رسوایی و یار را اجرا کرد. پس از اجرای قطعه «یار» هیراد یک سورپرایز برای هوادارانش داشت و قسمتی از قطعه منتشر نشده خود بانام «عاشق» را با نواختن گیتار اجرا کرد.
«انفرادی» قطعه بعدی بود که اجرا شد و پس از اجرای این قطعه، هیراد از حمایت هوادارانش تشکر کرد و گفت: «امیدوارم لایق تمام محبت ها و مهرتان باشم که به بنده ناچیز اجازه دادید دو سال سرتان را با آهنگ هایم درد بیاورم.»
«نیمه جانم» قطعه دیگری بود که اجرا شد و پس از آن حمید هیراد به انتقادات اخیر علیه خودش واکنش نشان داد و گفت: «فکر می کنم همه شما من را با سکوت و صبر شناخته اید. تمام این حرف ها و انتقاداتی که در این مدت شنیده ام برایم مهم نیست و اگر این صدا و این تن بر روی استیج است، فقط دست خداوند است و اگر من امشب بر روی استیج برای شما می خوانم، من نیستم خداوند است! اگر خواننده شدم و اگر قرار شد بخوانم، اولین عهدی که با خودم بستم فقط برای شاد کردن و خنداندن شما بود. از همین لحظه تا آخرین لحظه ای که این صدا را دارم، با افتخار برای دل های تک تک شما می خوانم.»
حمید هیراد در ادامه کنسرت قطعات شوخیه مگه، معشوقه و هلهله را اجرا کرد.
در اواخر این کنسرت اعضای ارکستر به مناسبت تولد سید سروش احسانی نوازنده پرکاشن و مصطفی زنده دلان نوازنده گیتار، قطعه تولد مبارک را نواختند.
فرزاد فرخ، سینا درخشنده، مریم امیرجلالی، مرجانه گلچین، سهراب پاکزاد، عبدالجبار کاکایی، حسن اردستانی، معصومه کریمی و شراره رخام از جمله مهمانان سانس دوم این کنسرت بودند.
مهرداد نوروزی -گیتار، مصطفی زنده دلان -گیتار، طارق طریقت -پرکاشن، سید سروش احسانی -پرکاشن، سعید جامع -درامز و سهیل رنجکش -کیبورد اعضای ارکستر حمید هیراد را در این کنسرت تشکیل دادند.
گفتنی ست؛ این کنسرت به همت موسسه فرهنگی هنری «آوازی نو» به مدیریت و تهیه کنندگی «سید حسن اردستانی» برگزار شد.

 

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی